kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق قوری
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید «رئیسیان» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلرکشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «غلامرضا براتی» ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله کالای قاچاق شامل قوری و حباب قوری شیشه‌ای فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد. وی ارزش این محموله را یک میلیارد و 150 میلیون ریال دانست و بیان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراحل قضایی تحویل داده شد.

نجات از چوبه‌ دار
مراغه - خبرنگار کیهان: رئیس زندان مراغه از رضایت اولیای دم برای قصاص یک قاتل در این شهر خبر داد.
جعفر حمیدی اظهار کرد: اولیای‌ دم در پی گفت‌وگوهای مددکاران زندان، قاضی اجرای حکم و روحانی و سایر مسئولان در زندان مراغه از حق قصاص خود گذشتند  و حیاتی دوباره به این محکوم بخشیدند.

کشف برنج قاچاق
رشت- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: در جریان بازرسی از مکان‌های نگهداری کالا در این شهرستان مقدار 180 تن برنج قاچاق از 12 انبار کشف و ضبط شد. رضا قشلاقی افزود: ارزش ریالی این مقدار برنج 6 میلیارد و 816 میلیون و 890 هزار ریال است. به گفته وی، دو انبار نگهداری برنج قاچاق توسط ماموران پلمب شد و پرونده این کالای قاچاق در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

توقیف لوازم آرایشی خارجی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران انتظامی شهرستان نطنز حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «علی بنی‌آدمی»  ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضایی از این خودرو بازرسی به عمل آمد که تعداد 88 کارتن لوازم آرایشی خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد. وی بیان داشت: ارزش این محموله یک میلیارد ریال است که در این خصوص دو نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

آتش در انبار اسباب‌بازی‌ها
مشهد-ایرنا: مدیر منطقه ثامن عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: انبار اسباب‌بازی در بلوار مصلی این شهر آتش گرفت.
محسن اسدی افزود: این انبار که در محوطه منزل مسکونی 2طبقه واقع شده بود صبح دیروز به دلیل نامعلوم آتش گرفت.  دوی افزود: با توجه به انباشت نامناسب و قابل اشتعال بودن اسباب‌بازی‌ها آتش به سرعت گسترده شد و دود ناشی از آن به طبقات فوقانی و منازل مجاور نیز سرایت کرد. وی اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان حریق به سرعت مهار و از سرایت آن به منازل مسکونی جلوگیری شد. اسدی با بیان اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشت گفت:  علت وقوع آن در دست بررسی است.

قاچاقچیان انگشتر
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت:  ماموران کلانتری 19 شهرستان اهواز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
سرهنگ «سیدمحمد صالحی»  افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو تعداد چهار ساک بزرگ نقره قاچاق شامل دست بند- انگشتر بدون نگین - انواع زنجیر به مقدار تقریبی 184 کیلوگرم را کشف کردند. وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا راننده خودرو دستگیر و در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس از متهم مشخص شد که این فرد قصد انتقال این محموله را به شهرستان مشهد مقدس داشته است. صالحی در خاتمه اشاره کرد: این محموله فاقد هرگونه مدارک قانونی و مجوز گمرکی بوده که کارشناسان ارزش تقریبی آن را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی گرمسار گفت: به دنبال شکایت دو شهروند گرمساری مبنی بر کلاهبرداری از آنان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. سرهنگ محسن پاکدامن افزود: ماموران با جمع‌آوری اطلاعات، کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند. وی اضافه کرد:  متهم در تحقیقات پلیس به 4 فقره کلاهبرداری به ارزش 400 میلیون ریال اعتراف کرد. به گفته وی، متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

حریق در مراتع بیلوار
کرمانشاه- ایرنا: رئیس اداره منابع طبیعی کرمانشاه گفت: 9 هکتار از مراتع روستای جبارآباد بخش بیلوار از توابع کرمانشاه روز سه‌شنبه در آتش سوخت.
علی قربانی افزود: این آتش‌سوزی از ساعت 10 صبح سه‌شنبه آغاز شد که با حضور مردم و اکیپ‌های اطفاء حریق اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه در ساعت 22 و 30 دقیقه همان شب مهار شد. وی اظهار کرد: تاکنون در سال جاری حدود  9 فقره آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان کرمانشاه روی داده که این میزان در سال گذشته بیش از 80 فقره بوده است. قربانی همچنین گفت: در 15 نقطه بحرانی شهرستان کرمانشاه، تیم‌های روستایی متشکل از مردم روستا تشکیل شده که بیش از 200 نفر اعضای این تیم‌ها به وسیله یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان تجهیز شده‌اند و آموزش دیده‌اند.

دستبند بر دستان سارق
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:  در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت منزل، بررسی این موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت. سرتیپ علی‌رضا صالحی افزود: ماموران در تحقیقات خود موفق شدند ردی از یک سارق سابقه‌دار در این سرقت‌ها به دست آورند لذا نسبت به دستگیری او اقدام کردند. وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس به سرقت از منازل در سطح شهر زنجان اعتراف کرد، اظهار داشت: سارق محل اختفای وسایل سرقتی از قبیل انواع طلا، کیس کامپیوتر، تبلت را به ماموران نشان داد. سرتیپ صالحی ارزش وسایل مکشوفه را 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سارق با اعتراف به 8 فقره سرقت، به مراجع قضایی معرفی شد.

هک تلگرام با هدف سرگرمی
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تلگرام آنها را هک کرده و از طرف آنها برای دوستان و آشنایان اقدام به ارسال پیام می‌کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» بیان داشت: افراد شاکی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که این فرد علاوه بر ارسال پیام برای دیگران مدیریت گروه‌های آنان را در دست گرفته و دسترسی به آن ندارند. وی اظهار داشت: با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ کریمی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سرگرمی عنوان داشت.