kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

جولان تروریست‌ها در آلمان /از قمه‌کشی در اشتوتگارت تا حمله انتحاری در انسباخ

سه روز پس از حمله تروریستی شهر مونیخ خبر رسیده این بار تروریست‌ها در دو شهر دیگر آلمان به جان مردم افتاده و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده‌اند.

سرویس خارجی -

تروریست‌ها همچنان در اروپا جولان می‌دهند و به نوشته رویترز مراکز اطلاعاتی اروپا نیز ناتوان از مقابله با این حملات هستند.
دولت‌های اروپایی اکنون مانده‌اند که چگونه با این هیولای خودساخته مقابله کنند. بر  طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه، دو سوم فرانسویان خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور هستند و به رئیس‌جمهور فرانسه و دولتش در مبارزه با تروریسم اعتمادی ندارند. اما مدتی است این حملات، آلمان، قدرتمندترین اقتصاد اروپا را نشانه رفته است. شنبه گذشته  یک نوجوان 18 ساله در یک مرکز خرید و فروش در شهر مونیخ آلمان مردم را به رگبار بست که به دنبال آن 10 نفر کشته  و 27 نفر زخمی شدند. به گفته مقامات آلمانی وی هیچ ارتباطی با اسلام و گروه تروریستی داعش نداشت و از یک سال پیش نیز خود مستقلا برای این جنایت تروریستی برنامه‌ریزی کرده بود. دیروز (دوشنبه) نیز آلمان شاهد دو حمله تروریستی بود.
مقامات آلمانی دیروز اعلام کردند یک پناهجوی سوری 27 ساله پس از آنکه پلیس مانع ورود او به یک جشنواره موسیقی در این شهر شد وسیله انفجاری که در داخل کوله‌پشتی‌اش آماده کرده بود را منفجر کرد. بنا بر گزارش‌های منتشر شده در این انفجار انتحاری حداقل 20 نفر زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها به شدت وخیم است. یک سخنگوی پلیس آلمان از 14 مجروح هم سخن به میان آورده است. براساس تحقیقات انجام شده این انفجار آگاهانه و عمدی صورت گرفته است و فقط عامل حمله کشته شده است.
گزارش شده عامل حمله حدود دو سال در آلمان به سر برده و درخواست پناهندگی کرده بود. ظاهرا درخواست پناهندگی وی یک سال پیش رد شد و این پناهنده حدود یک سال تحت این شرایط سرخورده شده بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این پناهنده تا به حال دو بار اقدام به خودکشی کرده بود و در یک کلینیک روانی تحت درمان بود. به گفته معاون رئیس پلیس نورنبرگ، عامل این انفجار سعی داشته به داخل سالن جشنواره موسیقی برود که به علت اینکه کارت ورود نداشته از این امر جلوگیری به عمل آمده است. اگر وی به داخل سالن جشنواره موسیقی می‌رفت انفجار قطعا قربانیان بیشتری می‌گرفت.
قمه‌کشی در اشتوتگارت
در حمله یک فرد مسلح به سلاح سرد در اشتوتگارت آلمان به مردم نیز  یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش تسنیم، منابع آلمانی اعلام کردند که این فرد با سلاح سرد (قمه) به مردم در منطقه رویتلینگن در نزدیکی شهر اشتوتگارت حمله کرده و یک نفر را کشته و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرده است. منابع محلی گزارش دادند که فرد مهاجم بلافاصله توسط پلیس دستگیر شده است.
پلیس آلمان هم در واکنش به این حادثه گفته این حمله نیز از سوی یک پناهجوی سوری صورت گرفته است.