kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

تظاهرات علیه شیعه‌کشی به 17 شهر پاکستان گسترش یافت

هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف در سراسر پاکستان در حمایت از رهبر اعتصابی «مجلس وحدت مسلمین» تظاهرات کردند و از دولت اسلام‌آباد خواستند مقابل شیعه‌کشی توسط تروریست‌ها، قاطعانه بایستد.
به گزارش فارس، بی‌اعتنایی «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان به اعتصاب غذای علامه «راجا ناصر عباس جعفری» در اسلام‌آباد، هزاران نفر از مردم بیش از 17 شهر پاکستان را به خیابان‌ها کشاند.
 این اعتصاب و تحصن گسترده به بسته شدن خیابان‌ها و بزرگراه‌ها منجر شد. تظاهرکنندگان از نخست‌وزیر خواستند به خواسته‌های علامه جعفری توجه کند. جعفری بیش از 45 روز است که اعتصاب غذا کرده است.
علت این اعتصاب نیز اعتراض وی به شیعه‌کشی روزانه توسط تروریست‌ها در پاکستان و ناتوانی دولت از مقابله با تروریست‌هاست. علامه جعفری می‌گوید، دولت پاکستان در مقابل تروریست‌ها سکوت و یا کوتاهی می‌کند. از جمله شهرها و مناطقی که دیروز شاهد تظاهرات بوده، عبارتند از کراچی، حیدرآباد، بدین، تاندوباگو، گولاردچی، ساجوال، تهنه، میرپورخاص، ساکرند، مورو، رانی‌پور، بابارلو، گوتکی، شکارپور، دادو، میتیاری و کوندکوک. معترضان تاکید کردند تا اقدامات جدی دولت، اعتراضات و تظاهرات ادامه می‌یابد.
پیش از این مردم 10 شهر پاکستان به خیابان‌ها آمده بودند. اعتصاب غذای علامه جعفری در اعتراض به ترور شیعیان، محبوبیت وی و مجلس وحدت مسلمین پاکستان را به شدت افزایش داده است.