kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

سردرگمی رژیم صهیونیستی از چگونگی نفوذ پهپاد حزب‌الله به عمق اسرائیل

یک روزنامه لبنانی نوشت، تمام تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ترمیم رسوایی پهپاد نفوذی حزب‌الله به جولان اشغالی بی‌نتیجه است، شکی نیست که ارتش اسرائیل توانایی مقابله با پهپادهای حزب‌الله را ندارد.


سرویس خارجی-

مسئله نفوذ یک هواپیمای بدون سرنشین به سرزمین‌های اشغالی و خروج آن به سلامت و بدون اینکه هدف سامانه‌های موشک‌های ضد هوایی این رژیم قرار بگیرد به مهم‌ترین اخبار رسانه‌های لبنانی و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. در این رابطه روزنامه لبنانی الاخبار نوشت، نفوذ پهپاد حزب‌الله به درون سرزمین‌های اشغالی آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی مشغول برگزاری رزمایش نظامی برای آمادگی در برابر شلیک موشکی حزب‌الله و ارتش سوریه در جولان اشغالی بود نشان دهنده این است که اسرائیل برای جنگ آینده آماده نیست. به نوشته این روزنامه این اتفاق در شرایط زمانی و مکانی استثنایی رخ داد چرا که جولان منطقه‌ای است که سامانه‌های دفاع هوایی و خدمات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در انواع مختلف خود همواره در این منطقه در آماده‌باش قرار دارند.
الاخبار این را هم نوشته که نکته جالب اینجاست که در رزمایش اخیر اسرائیل در این منطقه روند سقوط موشک و خمپاره‌ها و ورود هواپیماهای بدون سرنشین در انواع متعدد آن به سرزمین‌های اشغالی شبیه‌سازی شده بود.
گفتنی است در این رزمایش که اخیراً در جولان اشغالی برگزار شد بر اثر یک انفجار مشکوک 2 سرباز صهیونیست کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند هر چند رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حادثه به دلیل افتادن نارنجک از دست یکی از سربازان صورت گرفته ولی برخی منابع خبری از وقوع این حادثه از سوی یک پهپاد مقاومت اسلامی خبر داده بودند، پهپادی که به راحتی وارد حریم هوایی اسرائیل شد و به راحتی نیز خارج شد!
برخی تحلیلگران و رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی اعلام کرده‌اند که این هواپیمای بدون سرنشین زیر نظر ارتش سوریه بود و مأموریت جمع‌آوری اطلاعات بر فراز مواضع مخالفان دولت را داشته ولی مسیر خود را گم کرده و وارد فضای جولان اشغالی شده است.
سایت صهیونیستی «واللا» وابسته به محافل جاسوسی اسرائیل اما اعلام کرده «ورود پهپاد مقاومت به حریم هوایی اسرائیل نشان داد که کنترل مطلق از آسمان اسرائیل ممکن نیست.» روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی نوشته، «حادثه پهپاد نشانگر شکست سامانه‌های دفاع هوایی ماست.»
سایت تحلیلی «دبکا» نیز در این باره نوشته، «این حادثه یک فاجعه است چرا که عدم رهگیری یک پهپاد کوچک از سوی یک سامانه پیشرفته دفاع هوایی شکستی در حد فاجعه است.»