kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

رژیم آل‌خلیفه زمان محاکمه شیخ عیسی قاسم را مرداد ماه اعلام کرد

منابع خبری اعلام کردند رژیم آل‌خلیفه قصد دارد محاکمه شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرین را در اوایل ماه اگوست (مرداد ماه) آغاز کند.



به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المنار، آل‌خلیفه همزمان با محاکمه شیخ عیسی قاسم قصد دارد تعدادی از رهبران جمعیت «التوعیه» بحرین را نیز محاکمه کند.
«محمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین چندی پیش با صدور فرمانی حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته و رهبر شیعیان این کشور را تأیید کرد. سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، انحلال دو تشکل التوعیه و الرساله الاسلامیه و بستن مقرهای جمعیت الوفاق اسلامی از سوی رژیم آل‌خلیفه حتی انتقاد هر چند ظاهری هم پیمانان این رژیم را در پی داشت.
این اقدام رژیم آل‌خلیفه با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری همراه شده و مردم بحرین در واکنش به سلب تابعیت رهبرشان تظاهرات روزانه به راه انداخته و اعلام کرده‌اند تا زمان لغو این تابعیت دست از اعتراضات خود برنمی‌دارند. انقلابیون بحرین حتی هشدار داده‌اند مقابل سلب تابعیت عملی رهبرشان،‌ به شدت برخورد خواهند کرد. بسیاری از شهروندان بحرینی نیز در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تحصن کرده و همچنان به مقاومت علیه سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه ادامه می‌دهند. فعالان سیاسی و انقلابی بحرین این اقدام‌ها را در راستای منزوی کردن شیعیان و به حاشیه بردن آنان ارزیابی کرده‌اند. شیعیان بیش از 70 درصد جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند. خبر دیگر اینکه دستگاه قضایی بحرین با صدور حکم نهایی انحلال جمعیت الوفاق دستور مصادره و فروش تمام اموال این جمعیت را صادر کرد.دادگاه اداری بحرین در 25 خرداد گذشته دستور توقف فعالیت‌های جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت شیعه و مخالف آل خلیفه را اعلام و دستور بسته شدن تمامی ساختمان‌های این جمعیت را صادر کرد.بحرین از سال 2011 صحنه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور علیه خاندان حاکم است، مخالفان بحرینی خواستار حق تعیین سرنوشت هستند. خاندان آل‌خلیفه با سرکوب و خشونت و همدستی آل‌سعود اعتراض مسالمت‌آمیز این کشور را پاسخ داده است که تاکنون ده‌ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شده‌اند.