kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
با ریختن به خیابان‌ها صورت گرفت

اعلام همبستگی سیاه‌پوستان آلمان، انگلیس و کانادا با معترضان آمریکا

همزمان با ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به کشتار سیاهان توسط پلیس، مردم آلمان، انگلیس و کانادا نیز در همبستگی با سیاهپوستان آمریکایی، دست به تظاهرات ضد نژادپرستی زدند.

سرویس خارجی-

اعتراضات علیه کشتار سیاهان توسط پلیس نژادپرست در سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد و جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» که این اعتراضات را رهبری می‌کند اعلام کرد، این نژادپرستی تا  از بین نرود عدالتی در میان نخواهد بود. همین دیروز بود که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به وجود نژاد‌پرستی «سازمان یافته» در آمریکا اعتراف کرد و گفت: «هنوز نژادپرستی سازمانی در سراسر جامعه ما وجود دارد. اوضاع کمی ‌بهتر شده است اما راه زیادی را باید در این زمینه طی کنیم.»
بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی پلیس آمریکا و دستگیری‌های حاضران در تجمعات علیه تبعیض نژادی در شهرهای مختلف آمریکا، همچنان صدای اعتراض معترضان از مناطق مختلف به گوش می‌رسد. در ادامه سریال حضور مردم در تظاهرات علیه تبعیض نژادی حالا ایالت جورجیا شاهد تجمع گسترده معترضان است و مناطق مختلف آتلانتا، پایتخت این ایالت به محل تجمع معترضان تبدیل شده است. معترضان به تبعیض نژادی با وجود حضور پررنگ نیروهای پلیس و خطر درگیری و بازداشت توسط نیروهای امنیتی، خود را مقابل منزل فرماندار رساندند. برخی از معترضان هم اقدام به تحصن در خیابان‌های نزدیک خانه فرماندار جورجیا کردند.
از سوی دیگر مردم در چندین کشور اروپایی مثل انگلیس‌، آلمان، کانادا و هلند نیز برای ابراز همبستگی با خانواده‌های سیاهپوستان آمریکایی که به تازگی به دست ماموران پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند تظاهرات کردند. در برلین پایتخت آلمان نیز تظاهر‌کنندگان شعار «جان سیاهپوستان نیز مهم است» سر دادند و خشونت مرگبار پلیس آمریکا را علیه جامعه سیاهان این کشور محکوم کردند. این تظاهر‌کنندگان  د رخواست کردند ماموران پلیس عامل قتل سیاهپوستان محاکمه شوند.
شهرهای لندن و لیورپول انگلیس نیز صحنه برگزاری تظاهرات مشابهی بود.
 تظاهر‌کنندگان در لیورپول در برابر یک کلیسا تجمع کردند تا خشم خود را از رفتار پلیس آمریکا با سیاهپوستان نشان دهند. «جان سیاهپوستان نیز مهم است» شعار اصلی این تظاهرات بود.
 مردم درآمستردام پایتخت هلند نیز به خیابان‌ها رفتند تا همبستگی خود را با سیاهپوستان آمریکایی در برابر خشونت پلیس این کشور نشان دهند. ساکنان شهر ونکوور کانادا نیز در همبستگی با سیاهان آمریکا تظاهرات مشابهی برگزار کردند.