kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
یوشکا فیشر:

طوفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در راه است /دوران سختی پیش‌رو داریم

وزیرخارجه اسبق آلمان «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» را «تندبادی برای این کشور و طوفانی برای اروپا» دانسته و با تاکید بر اینکه «دوران سختی در پیش روی داریم.» بر لزوم یافتن راه حلی سریع برای حل بحران‌های اروپا تاکید کرده است.


موضع گیری‌ها در مورد آینده تیره و تار  انگلیس و اروپا بعد از خروج این کشور  از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. در جدیدترین مورد «یوشکا فیشر»، وزیر خارجه اسبق آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای این کشور یک تندباد و برای اتحادیه اروپا یک طوفان ارزیابی کرده و گفته: «اتحادیه اروپا این طوفان را پشت سر خواهد گذاشت اما برای انگلیس به نظر می‌رسد شرایط بد شود.»  به گزارش تسنیم، «فیشر» در ادامه در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌شد از خروج انگلیس جلوگیری کرد» گفته: «من این را نمی‌دانم و برای پاسخ دادن به این سوال خیلی کم با سیاست انگلیس آشنایی دارم. اما من از ابتدا فکر می‌کردم که همه‌پرسی ایده خوبی نیست. من در سال2013 به دیوید کامرون هشدار دادم که مسیری را در پیش گرفته است که در درازمدت نمی‌تواند آن را کنترل کند. حالا ما نتیجه رویکرد وی را می‌بینیم.»
فیشر در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر لزوم پایدار کردن منطقه یورو تاکید کرده و با اشاره به اینکه «ما نمی‌توانیم بی‌ثباتی‌های فعلی  را در طولانی مدت تحمل کنیم» گفته: «منطقه یورو به شروعی جدید نیاز دارد. وزیر خارجه اسبق آلمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرده که «طبیعتا دوران سختی در پیش روی ما قرار دارد. به عنوان مثال ایتالیا یک چالش بزرگ را برای ما به نمایش می‌گذارد. بحران بانکی یک تهدید مکرر برای اتحادیه اروپا است. به همین دلیل ما باید باز و به سرعت راه‌حلی را برای مسائل در اروپا پیدا کنیم.»