kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

حمله بی‌سابقه قرضاوی به آل‌سعود؛ریاض حرمین شریفین را به صهیونیست‌ها سپرده

قرضاوی مفتی مشهور قطری- مصری در حمله‌ای بی‌سابقه به ریاض اعلام کرده عربستان امنیت حرمین شریفین را به صهیونیست‌ها واگذار کرده است.



«یوسف قرضاوی» مفتی مشهور  مصری ساکن قطر، این بار  گویا با همفکران تکفیری خود یعنی سعودی‌ها اختلاف نظر جدی پیدا کرده چرا که حملات بی‌سابقه‌ای علیه این خانواده سلطنتی به راه انداخته است.
به گزارش العالم، رسانه‌های عربی از حمله  بی‌سابقه « قرضاوی» به سعودی‌های وهابی آن هم واکنش به درخواست رئیس هیئت علمای ارشد سعودی مبنی بر تبعیت الازهر مصر از این هیئت و یا ادغام شدن در آن، خبر دادند.
«یوسف قرضاوی» در سخنانی در یکی از مساجد دوحه پایتخت قطر، گفته: «مردم مصر اکنون زیر سایه تبعیت و پیروی از آل سعود زندگی می‌کنند، درحالی‌که آنان در زمان‌های گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله دین، سیاست، تبلیغ و تمدن اسلامی در بالاترین سطوح قرار داشتند.»
به گفته قرضاوی الازهر نباید در موضوع تبلیغ اسلامی از خود سستی به خرج دهد. «قرضاوی» تبعیت الازهر از هیئت علمای ارشد سعودی را هم در حد «رویا» و «خیال پردازی» توصیف کرده و گفته، «الازهر در مقابل خائن‌‌ها زانو نمی‌زند و «آل الشیخ» باید قبل از آنکه گرفتار عذاب خداوند شود، به درگاه او توبه کنند. «آل‌الشیخ» رئیس هیئت علمای ارشد سعودی اخیرا در بیانیه‌ای در مسجد «الترکی بن عبدالله» در ریاض درخواست کرده بود که همه سازمان‌های اسلامی از جمله الازهر و همچنین سازمان‌های تبلیغاتی در دیگر کشورهای اسلامی مانند اردن، الجزایر، لبنان و ... از این هیئت پیروی کنند، و نام الازهر طبق خواست مفتی کل سعودی تغییر کند.
«قرضاوی» همچنین  عربستان را به هماهنگی با یهودیان متهم کرد و گفت که این کشور طی سال‌های گذشته امنیت حرمین شریفین را به یک شرکت اسرائیلی سپرده است.
 سایت «النجم الثاقب» هم تاکید کرد که «قرضاوی» در سخنانش از مسئولان سعودی خواسته است به دلیل قتل مسلمانان در فاجعه منا در سال گذشته، توبه کنند.