kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
روحانی در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

ایران در مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود

رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیروزی‌های اخیر دولت و ملت عراق بر تروریست‌ها را دستاوردی بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد و تقویت انسجام گروه‌های عراقی، گفت: ایران در مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود.


حسن روحانی دیروز در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق با تجلیل از نقش مرجعیت دینی در هدایت مردم وتقویت یکپارچگی میان گروه‌های مختلف در جهت تامین منافع ملی عراق، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همواره در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به لزوم گسترش همه‌جانبه روابط ایران و عراق، خاطرنشان کرد: توسعه، تقویت و استحکام مناسبات تهران- بغداد به نفع مردم دو کشور و ملت‌های منطقه است.
«سیدعمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز با تقدیر از نقش ارزنده کشورمان در خط مقدم مبارزه با تروریسم، پیروزی بزرگ آزاد‌سازی فلوجه از سلطه نیروهای تکفیری داعش را نتیجه وحدت و هماهنگی همه نیروهای سیاسی، مردمی و نظامی عراق دانست و بر ادامه این هماهنگی تا محو کامل تروریسم و پاکسازی مناطق باقیمانده تاکید کرد.
سید عمار حکیم
در دیدار با سیدعلی خمینی
سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق با حضور در حرم امام خمینى(ره) ضمن اداى احترام به مقام شامخ امام با حجت‌الاسلام سیدعلى خمینى دیدار و گفت‌وگو کرد.
سیدعلی خمینی در این دیدار  ضمن تمجید از خاندان بزرگ حکیم از نقش مجلس اعلاى شیعیان عراق در گذشته و حال تقدیر کرد و اوضاع امروز عراق را اوضاعى بغرنج نامید و ادامه داد: الحمدلله ارتش و نیروهاى مردمى(‌الحشدالشعبى) در میدان مبارزه با داعش موفقیت‌هاى بزرگى به دست آورده‌اند و به حول و قوه ى الهى در سال‌ها بلکه ماه‌هاى آینده خطر داعش به عنوان یک دولت در خاک عراق به پایان خواهد رسید.
به گزارش فارس، وی ضمن اشاره به نقش ارزشمند آیت‌الله العظمى سیستانى در دوران جدید عراق افزود: ساده‌زیستی و مردم‌داری آیت‌الله سیستانی، عاملى است که در کنار تدبیر صحیح سیاسى، باعث شده تا ایشان به عنوان یک ملجأ و پناه براى مردم عراق محسوب شوند.
سیدعلی خمینی گفت: از برنامه‌هاى قطعى دشمنان شیعه براى دوران پسا داعش ایجاد اختلاف میان شیعیان است لذا باید همه چه در ایران و چه در عراق هوشیار باشیم که گروه‌هاى شیعه دچار اختلاف و تشتت نشوند.
وی در پایان سخنانش با اشاره به تفوق جمهورى اسلامى ایران بر تروریست‌ها و دشمنان داخلى‌اش ابراز امیدوارى کرد که مردم بى‌دفاع عراق هر چه زودتر روى آرامش را ببینند.
همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینى گفت: امام خمینى وفاى بسیار زیادى نسبت به مردم عراق داشت و حتی در جنگ با عراق هم علاوه بر دفاع از خاک خود به فکر مردم بى‌پناه عراق بود.
سیدعمار حکیم، امام خمینى را مردى بزرگ نامید که انقلابى بزرگ را رهبرى کرد و توانست امنیت و آرامش را در ایرانِ پس از انقلاب حاکم کند.
بنابراین گزارش، سیدعمار حکیم پیش از این دیدارها با سفر به قم، با بیان این که دیدارهایی با مراجع تقلید داشتیم و گزارشی در مورد وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عراق ارائه دادیم، در مورد وضعیت امنیتی عراق تصریح کرد: آزادسازی فلوجه از لحاظ امنیتی پیروزی بزرگی محسوب شده و مرحله جدیدی از لحاظ کیفی برای مبارزه با تروریسم بوده و جهش خوبی در وضعیت امنیتی عراق است.
وی با تأکید بر اینکه عملیات‌ بزرگی برای آزادسازی موصل در پیش است، افزود: تلاش در این مسیر است که آخرین سنگرهای داعش در عراق را از بین ببریم.