kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
در تظاهرات گسترده حمایت از شیخ عیسی قاسم

مردم بحرین: رژیم اشغالگر آل‌خلیفه فوراً بحرین را ترک کند







هزاران بحرینی با سر دادن شعار شیخ حمد سرنگون باد خواستار برکناری پادشاه این کشور و توقف اقدامات طایفه‌گرایانه شدند.
هزاران بحرینی روز جمعه با شرکت گسترده در تظاهراتی که تحت عنوان «جمعه الفداء» برگزار شد خواستار پایان حکومت آل‌خلیفه در این کشور شدند و اقدامات طایفه گرایانه علیه شیعیان را محکوم کردند.
به گزارش فارس به نقل از «مراه البحرین»، تظاهرکنندگان در حالی که تصاویر شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را در دست داشتند شعار «مرگ بر آل‌خلیفه» و «شیخ حمد سرنگون باد» را سر دادند و تاکید کردند که جان خود را فدای شیخ عیسی قاسم خواهند کرد.
تظاهرکنندگان همچنین در اعتراض به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، تصاویر شاه بحرین را که بر روی آن نوشته شده بود «اشغالگران مزاحم بروند و ساکنان اصیل بمانند» را در دست داشتند و با این اقدام به اشغال بحرین توسط آل‌خلیفه در 200 سال پیش اشاره می‌کردند.
این تظاهرات در حالی صورت گرفت که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کرد و تعدادی را مجروح و مصدوم ساخت.
از سوی دیگر تحصن در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم امروز وارد بیست و یکمین روز خود شده و هنوز ادامه دارد و تحصن کنندگان تاکید می‌کنند که این مکان را ترک نخواهند کرد.
شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در 20 ژوئن (31 خرداد) از سوی آل‌خلیفه سلب تابعیت شد و این در حالی بود که پیش از آن جمعیت شیعی الوفاق و دو جمعیت اسلامی دیگر نیز منحل شده بود.
بحرین کشوری است که بیش از 80 درصد جمعیت آن شیعه است! آل‌خلیفه همچنین اخیرا دوران محکومیت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را از 4 سال به 9 سال افزایش داد و «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین را که در زندان به سر می‌برد تحت فشار گذاشت.
مردم بحرین از فوریه 2011 تاکنون برای احقاق حقوق خود و اجرای برخی اصلاحات در سیستم حکومتی این کشور در حال مبارزه هستند.