kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
پس از آمریکا، انگلیس و فرانسه

نظامیانی از آلمان و کانادا وارد خاک سوریه شدند!

کشورهای کانادا و آلمان هم پس از آمریکا، انگلیس و فرانسه نظامیان خود را روانه خاک سوریه کردند تا بدین ترتیب پازل توطئه کثیف غرب برای سوریه باز هم کامل‌تر شود!




به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز خبر رسید که تعداد «نامشخصی» از نیروهای آلمانی و کانادایی وارد شهر «تل ابیض» در استان «رقه» سوریه شده‌اند. بر اساس این گزارش، نیروهای مذکور، به عنوان بخشی از به اصطلاح «ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش» تحت رهبری آمریکا، در سوریه مستقر شده‌اند.
حدود چند ماه است که آمریکا با مشاهده شکست تکفیری‌ها در سوریه خود را برای شرایط پس از داعش در سوریه آماده می‌کند و احتمالا تجزیه این کشور را در دستور کار دارد.
بنابر اعلام منابع رسمی در آمریکا هم‌اکنون حدود 500 تفنگدار آمریکایی در شمال استان «رقه» و منطقه «متبج» استان حلب به سر می‌برند. نیروهای انگلیسی هم در مناطق جنوبی سوریه مستقر هستند. «رقه» مرکز اصلی داعش در سوریه است!
واشنگتن نمی‌خواهد سوریه به دست نیروهای مقاومت و ارتش سوریه آزاد شود. به همین خاطر، توطئه‌های کثیفی را در دست اجرا دارد.
انعطاف در ترکیه
از آنکارا هم خبر رسیده که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه قصد دارد سیاست‌هایش را در قبال سوریه را به تدریج تغییر دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، «شعبان دیشلی» از رهبران این حزب اعلام کرده که «بینالی ایلدریم» نخست‌وزیر ترکیه قصد دارد به زودی هیئتی بلندپایه را به مصر اعزام کند. وی هدف از این اقدام را کاهش تنش بین دو کشور اعلام کرده و گفته: «به زودی با کاهش تنش در منطقه، جلوی خونریزی در سوریه را خواهیم گرفت.»
مقامات دولت ترکیه که از واشنگتن به خاطر حمایت از کردها در سوریه ناراحت هستند، تلاش می‌کنند که سیاست خارجی خود را در قبال سوریه تا حدودی منعطف کنند.