kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
خبرگزاری فرانسه:

انفجارهای اسلامبول آخرین میخ را به تابوت گردشگری ترکیه زد

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حملات خونین اخیر در فرودگاه آتاتورک اسلامبول نوشت، کم شدن تعداد گردشگران، اسلامبول را به شهر ارواح تبدیل کرده است.



حملات اخیر در فرودگاه اسلامبول ترکیه یک ضربه کاری بر صنعت توریسم این کشور بود که اردوغان از ناحیه داعش که هنوز از آن حمایت می‌کند خورد. خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به این حملات نوشته: تعداد گردشگران آن‌قدر کم شده که می‌توانید صدای پاهای آن‌ها را در خیابان خلوتی که مرکز خرید به شمار می‌رود بشنوید. تقریبا یک هفته بعد از بمبگذاری‌های مرگبار در فرودگاه اسلامبول، این شهر به طرز عجیبی خلوت شده است.  برای آن دسته از مردمی که در بخش گردشگری ترکیه، که زمانی تجارتی پررونق داشت، کار می‌کنند حملات انتحاری و تیراندازی اخیر به منزله آخرین میخ بر تابوت صنعتی است که امسال از مجموعه حملات مختلف به شدت آسیب دیده است.
گفتنی است در میان ۴۵ نفری که در حمله داعشی‌ها در فرودگاه آتاتورک کشته شدند، 19 شهروند خارجی حضور داشتند. آمریکا، آلمان و چندین کشور دیگر به شهروندان خود درباره تهدید‌ها در ترکیه هشدار داده‌اند.
طبق گزارش‌های رسمی در ماه مه(اردیبهشت) میزان ورود گردشگران به ترکیه نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش یافت. این میزان پایین‌ترین سطح آن در 22 سال گذشته است. به این ترتیب صنعت توریسم در ترکیه که معمولا سالانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار درآمد دارد وارد مرحله سقوط آزاد شده است.
 این شرایط نتیجه حمایت‌های دولت ترکیه از تروریست‌های داعش است. حمایت‌هایی که پس از آغاز فتنه تکفیری‌ها در سوریه آغاز شد و چشم و گوش رهبران این کشور را که سودای حذف مقاومت و رهبری جهان اسلام را داشتند از شنیدن هشدارها و دیدن واقعیت‌ها کور و کر کرده بود.