kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰

محاصره نظامی 700 هزار فلسطینی ساکن الخلیل به بهانه وقوع یک عملیات استشهادی!

در پی وقوع یک عملیات استشهادی در الخلیل که در نتیجه آن یک شهرک‌نشین کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند، 700هزار فلسطینی ساکن این شهر در کرانه باختری تحت محاصره شدید نظامی قرار گرفتند.


پس از عملیات روز جمعه یک فلسطینی در جنوب شهر الخلیل و تیراندازی به خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست که در جریان آن یک صهیونیست کشته و 3 نفر زخمی شدند، نظامیان رژیم صهیونیستی الخلیل را به طور «کامل» مسدود کرده‌اند. این محاصره نظامی در دو سال گذشته بی‌سابقه عنوان شده است. طبق آخرین گزارش‌ها نیروهای نظامی دو گردان گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در الخلیل مستقر شده‌اند و رفت ‌و آمدها در شهر به «شدت» کنترل می‌شود.به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، خاخامی که ظهر روز جمعه در عملیات تیراندازی در شهر الخلیل کشته شد پسرعموی رئیس موساد بود.
در این عملیات تعدادی از مبارزان مقاومت اقدام به تیراندازی به سمت یک خودروی صهیونیستی در جاده شماره 60 واقع در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «عتنائیل» واقع در جنوب شهر الخلیل کردند. منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که حال سه مجروح این حادثه به شدت وخیم است و یکی از آنها به کما رفته است.
واکنش نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما بلافاصله پس از این عملیات دستور تشکیل جلسه اضطراری کابینه را صادر و اعلام کرد «برای تنبیه تشکیلات خودگردان فلسطین انتقال مالیات جمع‌آوری شده از فلسطینی‌ها برای تشکیلات خودگردان را متوقف می‌کند.»
این اولین بار نیست که مالیات فلسطینی‌ها گروگان صهیونیست‌ها می‌شود. لازم به ذکر است تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس نقش بازوی امنیتی رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری بازی می‌کند و هرگاه در تأمین امنیت صهیونیست‌ها کوتاهی کند مالیات جمع‌آوری شده از فلسطینی‌ها برای تشکیلات قطع می‌شود!
بمباران غزه
رژیم صهیونیستی اما فقط به محاصره کامل الخلیل اکتفا نکرده دیروز خبر رسید جنگنده‌های این رژیم با اعلام اینکه از غزه به سوی اراضی اشغالی راکت شلیک شده، مناطقی از غزه را بمباران کردند.
این حملات تلفات جانی نداشته است. اما بمب‌ها به زمین‌های خالی اطراف پایگاه‌های نظامی حماس در شهرک جبالیا و پایگاه نظامی جهاد اسلامی در نزدیکی شهرک بیت‌الاهیا اصابت کردند.
این حملات پس از آن صورت گرفت که سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که یک راکت از نوار غزه به سمت شهرک سدروت در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. گفته شده این حملات خسارت‌های مالی در پی داشته است.
روز گذشته همچنین نظامیان اسرائیلی به شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری حمله‌ور شدند و دست‌کم 40 شهروند فلسطینی را زخمی کردند.
سایر رویدادها
* کاخ سفید در نامه‌ای به کنگره آمریکا اطلاع داده که آماده افزایش کمک‌ها به اسرائیل در بسته کمک‌های نظامی 10 ساله بوده و در همین ارتباط پیشنهاد جدیدی به تل‌آویو داده است.
* نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به گزارش گروه چهارجانبه خاورمیانه گفت،‌ اسرائیل برای ساخت و ساز در قدس عذرخواهی نمی‌کند.
* یک منبع آگاه در وزارت خارجه مصر اعلام کرده که یک دیپلمات‌ عالی‌رتبه این کشور در تلاش برای احیای روند سازش به طور محرمانه به تل‌آویو سفر کرده است.
* دادگاه عالی انگلیس پس از شکایت گروه‌های فشار اسرائیل علیه شوراهای محلی که خواستار تحریم اسرائیل هستند رای به نفع شوراها داده است.
* 400 هزار نمازگزار فلسطینی با حضور در مسجدالاقصی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را گرامی داشتند.