kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
سروری با اشاره به انتصاب سفارشی مدیر بانک رفاه:

مدیریت سفارشی در کشور بیداد می‌کند

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه مدل مدیریت‌های سفارشی در کشور بیداد می‌کند، گفت: حال که با توصیه‌های آقای فریدون انتصاب مدیر بانک رفاه انجام شده، رئیس جمهوری با برخورد قاطع نشان دهد که این رفتارها را تحمل نمی‌کند.



پرویز سروری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کشور مبنی بر اینکه مدیرعامل بانک رفاه با فشار و لابی‌گری یک مسئول دولتی مدیرعامل شد، اظهار داشت: مصاحبه آقای سراج این حقیقت تلخ را ثابت کرد  که متأسفانه مدل مدیریت‌های سفارشی در کشور بیداد می‌کند و هر روز به این واسطه شاهد تولید هزینه‌هایی برای ملت هستیم.وی ادامه داد: در جایی که مسئولان مشخصی برای انتصاب افراد وجود دارد، برخی صرفا به دلیل نزدیکی با رئیس جمهوری و از موضع این نزدیکی مداخله نابجا می‌کنند و نتیجه آن منجر به هزینه‌هایی می‌شود که امروز مردم آن را در قالب فیش‌های حقوقی می‌بینند. این اقدام می‌تواند اعتماد مردم را به شدت نسبت به نظام و مسئولان خدشه‌دار کند، اعتمادی که ذخیره و سرمایه‌ای است که نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.
رئيس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم رئيس جمهوری نسبت به این موضوع کوتاهی نکند و با این مداخلات برخورد جدی داشته باشد. وی در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود که خط قرمزی برای دولت خود قائل نخواهد بود از این رو امیدواریم انتقاداتی که به دولت قبلی داشتند تکرار نشود و حال که ثابت شده با توصیه‌های نابجای آقای فریدون این اتفاق رخ داده و این هزینه‌ها برای مردم ایجاد شده، با برخورد قاطع نشان دهد که این رفتارهای غلط را تحمل نمی‌کند و نسبت به شعارهای انتخاباتی خود همچنان وفادار است.وی خاطرنشان کرد: مردم منتظر مشاهده نتیجه برخورد با مدیران متخلف و مداخله‌های نابجا هستند، اگر این اتفاق رخ ندهد دولت آسیب خواهد دید و با پاسخگو نبودن مسئولان فرادست دولت از کارآمدی خارج می‌شود؛ علاوه بر این اعتماد مردم نیز نسبت به دولت به شدت تضعیف خواهد شد. بنابراین امیدواریم شاهد برخورد قاطع و حساب‌شده‌ای از سوی دولت و شخص رئیس‌جمهوری باشیم.