kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
به یاد سردار شهید «محمدحسین باقرزاده»

من مردانه جنگيدم و كشته شدم(حدیث دشت عشق)


شهید «محمدحسين باقرزاده»  26 شهريور 1339 در قائم‌شهر متولد شد. وی ورزش مورد علاقه‌اش فوتبال بود و در تيم وحدت قائم شهر عضويت داشت. سال چهارم دبيرستان بود که با شروع جنگ، ادامه تحصيل را به بعد موكول كرد و در اسفند 1360 برای گذراندن خدمت سربازی به عضويت بسيج  قائم‌شهر درآمد و بلافاصله در اسفند همان سال تا  فروردين 1361 به جبهه اعزام شد.
در دوران سربازی  به عضويت رسمی سپاه قائم‌شهر درآمد و پس از طی دوره‌ مربيگری به عنوان مربی آموزش مشغول به كار شد.
«باقرزاده» در سال 1362 آموزش فرماندهی  گردان را در پادگان امام حسين(ع) تهران طی  كرد و از خرداد 1363 به عنوان فرمانده گروهانی  از گردان يا رسول‌الله(ص) از لشكر 25 كربلا در جبهه حضور يافت.
در مدت حضور در جبهه 2 بار از ناحيه‌ سر مجروح و یک بار دچار موج‌گرفتگی شد.«محمدحسین» شبی در خواب ديد كه در يك عمليات بزرگی شركت كرده و شهيد شده است. به سبب آن خواب، ديگر تاب ماندن پشت جبهه را نداشت و به عنوان جانشين گردان حضرت رسول(ص) عازم جبهه شد.
او در عمليات والفجر8 شركت كرد. و در حين عمليات به يكی از دوستان خود گفت: «بعد از شهادتم به همسرم بگو كه من مردانه جنگيدم و كشته شدم.» سرانجام در ادامه عمليات والفجر 8 و در 24 بهمن 1364 بر اثر اصابت تير مستقيم به سرش به شهادت رسيد.