kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) که سابقه‌ای نزدیک به ۴۶۰ سال دارد، الگوی برگزاری محافل قرآنی در سایر استان‌ها و حتی کربلای معلی است.



مدیر اطلاع‌رسانی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: نزدیک به ۱۲ هزار رحل و قرآن در حرم بانوی کریمه اهل بیت(س) جهت برگزاری مراسم جمع‌خوانی تدارک دیده شده است.
کلانترزاده افزود: برخی روزها نزدیک به ۱۰ هزار نفر در مراسم جمع‌خوانی شرکت می‌کنند که این مراسم در برخی از شبکه‌های ملی، استانی، رادیویی و برون‌مرزی به شکل مستقیم پخش می‌شود.
وی آموزش قرائت نماز، حدیث‌خوانی، تفسیر و بیان نکات تفسیری و همچنین برگزاری سخنرانی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در طول زمان در حاشیه مراسم جمع‌خوانی گسترش پیدا کرده است.
کلانترزاده گفت: با توجه به اینکه حرم متعلق به یک بانوی با کرامت است بر این اساس طبق تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته مراسم جمع‌خوانی ویژه بانوان نیز برگزار می‌شود.
وی به نحوه انتخاب قاریان جمع‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری دوره‌های باز آموزی و آموزشی در نهایت ۱۸ نفر از قاریان و حفاظ که دوره‌ها را با موفقیت گذرانده‌اند انتخاب شده و در ماه مبارک رمضان بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در روزهای مختلف، قرائت جمع‌خوانی را بر عهده دارند.
کلانترزاده گفت: این انتخاب‌ها به شکل‌گیری شورای عالی قرآن با حضور اساتید و قاریان برتر کشور انجامید و حافظان و قاریان در طول سال با توجه به ویژگی‌های مد نظر این شورا، برای مراسم جمع‌خوانی دعوت می‌شوند.