kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در مراسم شب بیست‌ویکم ماه رمضان:

آقای روحانی! حقوق‌های نجومی را جدی بگیرید

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری ضمن تشکر از دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به موضوع حقوق‌های بالا در دستگاه‌ها و ادارات، به دولت توصیه کرد که با تقدیم لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی در جهت اصلاح این مشکل گام بردارد.



حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری در مراسم احیاء شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره) که با حضور اقشار مختلف مردم و اعضای بیت امام راحل برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به یکی از والیان خویش پس از آنکه مطلع شدند او در یک میهمانی که فقرا اجازه ورود به آن  را نداشته‌اند، شرکت کرده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم حکومت اسلامی به معنای واقعی را پیاده کنیم، باید فرمان علی(ع) به مالک اشتر را دستورالعمل قرار دهیم و مواضع و اهداف خویش را براساس آن تنظیم کنیم و قاضی و فرماندار را براساس همین فرمان برگزینیم.
وی با اشاره به فاصله شیعیان با این مسئولیت‌پذیری، از وضع فعلی کشور انتقاد کرد و گفت: آیا ما امروز مسئول نیستیم؟ آیا نگهداری این انقلاب مسئولیت ندارد؟ قرنها علما مبارزه کردند، حبس و زندان کشیدند، آیت‌الله مدرس به شهادت رسید، شیخ فضل‌الله نوری بالای دار رفت، مردم عادی به شهادت رسیدند، خداوند این رهبر را به ملت ما داد و سرانجام انقلاب به پیروزی رسید و برای اولین بار پس از دوران را حکومت پیامبر(ص) و علی(ع) حکومت اسلامی تشکیل شد؛ ما می‌خواهیم این انقلاب برای جهان اسلام و کل دنیا الگو باشد؛ آیا 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توانیم ادعا کنیم که الگوییم؟ آیا ما در مقابل خون شهدا، مقابل خانواده‌های آنها، مقابل فریاد امام(ره) و مقابل خدا مسئولیت نداریم؟ آیا با این وضعیت رویمان می‌شود که بگوییم می‌خواهیم برای جاهای دیگر دنیا الگو شویم؟
 ناطق نوری با اشاره به حدیث «کلکم راع و کلکم مسئول»، تأکید کرد: همه ما مورد سؤال قرار می‌گیریم و باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا پس از 37 سال در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته‌ایم؟ البته کشور ما با مدیریت رهبری و دعای امام و  شهدا استقلال دارد، در یک منطقه پر آتش  امنیت دارد، با فداکاری سربازان گمنان امام زمان(عج) و بچه‌های مخلص در نهادهای مختلف امنیت وجود دارد که همه اینها نعمت است، اما چرا قدر این نعمت‌ها را نمی‌دانیم و به وظایف و مسئولیت‌هایمان توجه نمی‌کنیم؟ چرا یک فرماندار باید سال‌ها در مسئولیت خود باقی بماند؟ چرا کسی باید جرأت کند بگوید که برای یک موضوع فلان کارها باید انجام شود و فرد باید چند نفر را ببیند تا موضوع حل شود؟
به گزارش تسنیم رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری سپس به موضوع فیش‌های حقوقی با مبالغ بالا اشاره کرد و با تشکر از دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به این موضوع، تصریح کرد: بنده از ایشان خواهش می‌کنم که این موضوع را جدی بگیرند؛ البته اینها مربوط به این دوره نیست و متعلق به دوره‌های مختلف است که امری اشتباه است؛ این پرداخت‌ها طبق قانون‌ها و آیین‌نامه‌های غلط است؛ مثلا تحت عنوان پاداش در شرکت‌های دولتی این حقوق‌ها تعلق می‌گیرد؟ پاداش چیست؟ من خواهش می‌کنم به این موضوع رسیدگی شود و اگر آیین‌نامه‌ها غلط است، یک لایحه دو خطی به مجلس بدهید تا اصلاح شود و نظام پرداخت هماهنگ برای همه جاری شود؛ چرا که این حقوق‌های بالا قابل تحمل نیست.