kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    گامسیاب قربانی گرفت
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: نوجوان 16 ساله در رودخانه گامسیاب در محدوده پل جهر این شهرستان غرق شد. وی علت غرق شدن این نوجوان را بی‌احتیاطی عنوان کرد و افزود: در محدوده رودخانه گامسیاب علائم هشداردهنده ممنوعیت شنا نصب شده ولی هرچند وقت یک بار شاهد اینگونه حوادث هستیم. وی گفت: جسد این نوجوان توسط تیم‌های نجات از آب گرفته شد.

انفجار کپسول گاز
تبریز- خبرنگار کیهان: مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: یک کپسول گاز در محله سجادیه تبریز منفجر شد که در اثر آن یک جوان 25 ساله دچار 50 درصد سوختگی از نوع درجه 2 شد. این مرکز افزود: در این انفجار یک مرد و زن دچار مسمومیت و ترس شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

دستگیری قاتلان معلم
ایرانشهر- فارس: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: توسط اداره اطلاعات و انتظامی چهار نفر از عوامل اصلی قتل چند روز پیش معلم ایرانشهری و همسرش دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
هفته گذشته یک معلم به همراه همسرش در سطح شهرستان ایرانشهر مورد اصابت گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و جان خود را از دست دادند. هنوز علت اصلی این جنایت مشخص نشده است.

چاپ اسکناس در میهمان‌پذیر
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی گیلان اظهار داشت: به دنبال اطلاع از چاپ اسکناس‌های جعلی توسط فردی در یکی از میهمان‌پذیرهای این شهر بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: ماموران در بازرسی از میهمان‌پذیر موفق شدند 260 قطعه اسکناس 100 هزارریالی به همراه یک دستگاه چاپگر رنگی کشف و ضبط کنند. وی تصریح کرد: متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد. به گفته فلاح کریمی، متهم قصد داشت اسکناس‌های جعلی را در شهرهای استان توزیع کند.

نگهداری مواد افیونی در آپارتمان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس، فردی که از فعالان در امر تهیه و خرید و فروش مواد مخدر در استان تهران و البرز بود، شناسایی شد.
سرتیپ «کامرانی صالح» گفت: با تشدید اقدامات اطلاعاتی ماموران، مشخص شد که این سوداگر مرگ به تازگی مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از عناصر قاچاقچی در استان‌های شرقی کشور خریداری کرده و پس از انتقال آن به منزل یکی از همدستانش در شهر تهران، درصدد فروش مواد به مشتریان خود است.وی افزود: ماموران، محل دپو مواد مخدر در تهران را شناسایی کردند و بلافاصله طی هماهنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و دریافت نیابت قضایی، چهار تیم عملیاتی از استان البرز و تهران به آدرس مورد نظر اعزام شدند و پس از اطمینان از حضور همدست قاچاقچی اصلی در منزلش متهم را حین خروج از آپارتمان دستگیر کردند.این مقام انتظامی افزود: با راهنمایی متهم دستگیر شده در بازرسی از انباری آپارتمان مذکور، 390 کیلوگرم تریاک با لفافه در 361 بسته و 38 کیلوگرم مرفین با لفافه در 36 بسته کشف شد.
کامرانی صالح گفت: در ادامه این عملیات، متهم اصلی که به منظور جابجایی بخشی از مواد مخدر با یک دستگاه خودرو پژو پارس به آن مکان مراجعه کرده بود با سرعت عمل ماموران و قبل از هر اقدامی دستگیر شد.
متهمان به همراه مواد مخدر مکشوفه و خودرو توقیفی به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شدند.

تصادف مرگ‌آفرین
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه «اصفهان- تهران» از برخورد یک دستگاه سواری سمند با یک وانت پیکان باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند. سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در اثر این حادثه راننده وانت که یک جوان 19 ساله بود جان خود را از دست داد.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی سواری سمند اعلام کرده‌اند.

کشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی مهرستان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری و گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه خودرو مشکوک شدند و دستور ایست دادند.
سرهنگ «علیرضا یوسفی» افزود: ماموران در بازرسی‌های انجام شده از یک دستگاه تانکر 25  هزار لیتر و از یک دستگاه تویوتا 7 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
متهمان دستگیر شده در این زمینه تحویل مراجع قضایی شدند.

سبقت به سوی مرگ
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران پلیس راه پیرانشهر از وقوع یک فقره تصادف در محور پیرانشهر سردشت آگاه و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ عباس فرمانی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، این تصادف بین دو دستگاه خودروی پراید و لندکروز رخ داده است.
وی ادامه داد: در این حادثه، راننده و چهار نفر سرنشین پراید و یک نفر از سرنشینان لندکروز به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سه نفر از سرنشینان لندکروز نیز مجروح شده بودند که به کمک عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را سبقت و انحراف به چپ از سوی راننده پراید اعلام کردند.

معده‌ای حاوی هروئین
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی فلاورجان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه زنی ساکن در یکی از محلات با همکاری اقوام خود از مرزهای شرقی کشور اقدام به انتقال مواد مخدر هروئین می‌کند. این موضوع در دستور کار ویژه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ حسن نیکبخت افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دو زن که نزدیکان متهم اصلی هستند به روش بلع مواد اقدام به انتقال آنها کرده و پس از تخلیه به افراد معتاد می‌فروشند.
وی عنوان داشت: ماموران منزل این متهم را که در یکی از محلات آلوده به مواد مخدر بود شناسایی و متهم به همراه دو همدستش را دستگیر کردند.

رودخانه 2 قربانی گرفت
سرویس شهرستان‌ها: در پی گزارشی به مرکز فوریت‌های 110 مبنی بر غرق‌شدگی جوانی 14 ساله در رودخانه «کشکان» پلدختر، بلافاصله تیم‌های انتظامی و امدادی این شهرستان در محل حادثه حاضر شدند.
با بررسی به عمل آمده مشخص شد، جوانی 14 ساله که همراه دوستش جهت تفریح کنار رودخانه «کشکان» رفته بود هنگام آب‌تنی به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق و فوت شده است.
همچنین، خانمی 55 ساله که همراه خانواده به روستای «چم سنگر» بخش پاپی خرم‌آباد رفته بود در رودخانه اطراف این روستا غرق و جان خود را از دست داده است.گفتنی است، اجساد غرق‌شدگان از آب خارج و به پزشکی قانونی منتقل شدند.