kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

تحصن و تظاهرات مردم عراق و بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم

مخالفت‌ها باتصمیم رژیم آل‌خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرین در این کشور و همچنین در عراق ادامه دارد.



هزاران بحرینی جمعه شب نیز در منطقه الدراز راهپیمایی کردند و از رژیم آل‌خلیفه خواستند از تصمیم ظالمانه خود علیه شیخ قاسم منصرف شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما تحصن در برابرخانه‌شیخ عیسی قاسم با مشارکت علمای بحرین همچنان ادامه دارد و تحصن کنندگان بر خواسته خود مبنی بر انصراف آل‌خلیفه از لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم اصرار دارند. علمای بحرینی تأکید کردند که بحرینی‌ها مصمم هستند نگذارند به شیخ عیسی قاسم تعرض شود، آنها به آل‌خلیفه در باره پیامدهای چنین اقدامی هشدار دادند.
صدها تن از حامیان جریان صدر عراق نیز روز جمعه در اعتراض به اقدام رژیم آل‌خلیفه در سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین مقابل سفارت بحرین در بغداد تجمع کردند.
این تظاهرات در میان حضور نیروهای امنیتی عراق برگزار شد و طی آن نیروهای امنیتی تمامی مسیرهای منتهی به ساختمان سفارت این کشور را بستند. مخالفت‌ها با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رهبران سیاسی و دینی جهان نیز همچنان ادامه دارد و اکثریت شخصیت‌ها و علمای برجسته شیعی و اهل سنت جهان اسلام، این اقدام را خدمت آل‌خلیفه به آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.
سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز روز جمعه و در مراسم چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده حزب‌الله گفت: اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد شیخ عیسی قاسم است.»
وی افزود: «شیخ قاسم و علمای بحرین دنباله‌روی کسی نیستند و کسی به آنان چیزی دیکته نمی‌کند این آل خلیفه است که دنباله‌روی آل سعود و نماینده انگلستان است.»
وی همچنین تأکید کرد؛ «دنیا باید به مسئولیتش برای جلوگیری از اجرای حکم لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و اخراج وی از کشور عمل کند.»
رژیم آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا و آل‌سعود دوشنبه 31 خرداد ماه با صدور بیانیه‌ای تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را لغو کرد!