kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

جام ملت های اروپا



* روزنامه اسپانیایی «آس» در گزارشی مدعی شد که نمایندگان باشگاه منچستریونایتد مذاکرات خود را با یوونتوس بر سر انتقال پل پوگبا به اولدترافورد در ازای 120 میلیون یورو آغاز کرده‌اند. این در حالی است که یوونتوس پیش از این اعلام کرده که هافبک فرانسوی تیمش فروشی نیست.«آس» همچنین خبر داده که باشگاه منچستریونایتد برای اینکه این مذاکره را به سرانجام برساند، حتی حاضر است 25 میلیون یورو به مینو رایولا، مدیر برنامه‌های پوگبا به عنوان حق کمیسیون بپردازد تا این معامله قطعی شود. اگر این انتقال عملی شود، پوگبا در منچستریونایتد سالیانه 12 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. طبق این گزارش، ژوزه مورینیو مصرانه خواهان به خدمت گرفتن پل پوگباست و قصد دارد این بازیکن را که در ماه آگوست 2012 به عنوان بازیکن آزاد از جمع شیاطین سرخ جدا شد، به این تیم بازگرداند.رایولا پیش از این از آغاز مذاکرات با رئال‌مادرید و از علاقه پوگبا به زین‌الدین زیدان، سرمربی کهکشانی‌ها خبر داده بود.
* ویسنته دل‌بوسکه درباره وضعیت روانی فعلی خودش و شاگردانش بعد از انتقاداتی که به‌خاطر باخت‌شان به کرواسی در دور آخر بازی‌های مرحله گروهی یورو 2016 صورت گرفت به خبرگزاری EFE اسپانیا گفت: من نه از تمجید‌هایی که قبل از این از ما به‌خاطر دو برد اول‌مان صورت گرفت خیلی خوشحال شدم و نه انتقاداتی که پس از باخت‌مان به کرواسی انجام شد، مرا خیلی ناراحت کرده است. نه آن دو پیروزی مرا از خود بی‌خود کرد نه این باخت که خیلی‌ها آن را یک فاجعه قلمداد کردند، سرخورده‌ام کرده‌ است. دل‌بوسکه درباره روبه‌رو شدن تیمش با ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی یورو هم تأکید کرد: ایتالیایی که ما باید برابرش بازی کنیم یک تیم غیرعادی است، چون این تیم با شیوه‌ای مرسوم بازی نمی‌کند. این تیم در میانه زمین بازی نمی‌کند بلکه در همه مناطق میدان بازی می‌کند و این کار را هم بسیار خوب انجام می‌دهد. این تاکتیک ایتالیا را خطرناک‌تر هم می‌کند، چون بازیکنان این تیم مهم نیست که خیلی صاحب توپ باشند یا بر بازی مسلط. آنها در محوطه شش‌قدم دفاع می‌کنند و خوب هم این کار را انجام می‌دهند. ایتالیایی‌ها در سه بازی‌شان تنها یک گل خورده‌اند، اما در عین حال تیمی سرعتی هستند و خیلی سریع می‌توانند توپ را به مهاجم‌شان برسانند و همیشه این کار را با دو بال‌شان، فلورنزی و کاندروا به‌خوبی انجام می‌دهند.
* کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، جونیت چاکر ترکیه‌ای را به عنوان داور دیدار تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا معرفی کرد. چاکر 39 ساله پیش از این قضاوت دیدارهای مهم از جمله فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 بین یوونتوس و بارسلونا را بر عهده داشته است. دو هموطن چاکر به نام‌های بهاالدین دوران و تاریک اونگون او را در امر قضاوت همراهی خواهند کرد.
* بازیکنانی که در یورو ۲۰۱۶ کارت زرد گرفته‌‌اند بعد از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها بخشیده خواهند شد. اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» اعلام کرد بازیکنانی که در مراحل گروهی و حذفی جام ملت‌ها در کشور فرانسه با کارت زرد مواجه شده و اکنون به عنوان بازیکن اخطاری محسوب می‌شوند،‌ بعد از مرحله یک چهارم نهایی مورد بخشش واقع شده و برای دو مرحله پایانی مسابقات یعنی نیمه نهایی و نهایی اخطار آنها پاک خواهد شد. یوفا افزود این قانون به تیم‌هایی که به مراحل پایانی خواهند رسید، شانس استفاده از همه نفرات خود را خواهد داد.هم‌اکنون در آغاز مرحله یک هشتم نهایی اکثر تیم‌ها با مشکل بازیکنان کارت زرد گرفته مواجه هستند که در صورت دریافت کارت زرد مجدد از انجام بازی برای مرحله یک چهارم در صورت صعود،‌ محروم خواهند شد.
ادامه برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶
یکشنبه ۶ تیر
* مجارستان ................................................................ بلژیک ( شهر لانس- ساعت ۱۷:۳۰)
* آلمان ........................................................................ اسلواکی (شهر لیل - ساعت ۲۰:۳۰)
* ایتالیا ....................................................................... اسپانیا (شهر تولوز -  ساعت ۲۳:۳۰)
دوشنبه ۷ تیر
* فرانسه .......................................................  ایرلند ( شهر سنت دنیس - ساعت ۲۰:۳۰)
* انگلیس ...................................................................... ایسلند (شهر نیس - ساعت ۲۳:۳۰)