kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
وال استریت ژورنال:

آمریکا از سربازان افغانستان به عنوان طعمه استفاده می‌کند

گزارشگر یک روزنامه آمریکایی فاش کرده که نیروهای آمریکایی در میدان‌های نبرد با طالبان، از سربازان افغانستان به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.



به گزارش تسنیم، «مایک فیلیپس» گزارشگر روزنامه «وال استریت ژورنال» می‌گوید اخیرا به نیروهای آمریکایی اختیارات جدیدی داده شده است مبنی بر اینکه آنها از این پس می‌توانند از سربازان افغانستان به عنوان طعمه استفاده کنند.
مایک فیلیپس در این مورد توضیح داده که نظامیان آمریکایی برای اینکه متوجه شوند افراد مسلح مورد مشاهده آنها، دشمن هستند یا نه، به نظامیان افغان دستور می‌دهند که به این افراد مسلح نزدیک شوند.»در حال حاضر نظامیان آمریکایی عملا در عملیات و نبرد علیه داعش حضور ندارند.بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن نظامیان افغان به افراد مسلح، اگر این افراد دست به سلاح بردند و گلوله شلیک کردند، دشمن بودن آنها ثابت می‌شود!در همین حال، از استان «بادغیس» در شرق افغانستان خبر رسیده یک سرباز ارتش افغانستان در شهرستان «جوند» این استان، به سمت همقطاران خود شلیک کرد. این تیراندازی، مرگ چهار نظامی افغان و جراحت یک تن دیگر را به دنبال داشت. تیراندازی متقابل سایر نظامیان نیز، مرگ این سرباز را به دنبال داشت. خبر دیگر اینکه، «ریچارد اولسون» نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان گفت: اگر طالبان منتظر خروج آمریکا از افغانستان است، در اشتباه به سر می‌برد. وی گفت، واشنگتن کابل را رها نمی‌کند و طالبان هم نباید به این امید، از مذاکرات با دولت کنار بکشد.