kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
دونالد ترامپ:

کلینتون با سرازیر کردن داعش به منطقه هزاران نفر را قربانی کرد

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت این هیلاری کلینتون بود که با قضاوت نادرست خود هزاران تن را به کشتن داد و داعش را به منطقه سرازیر کرد.



هر چه زمان به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه نزدیک می‌شود افشاگری‌ها و حملات لفظی  نامزدهای ریاست جمهوری از هر دو حزب نیز نسبت به هم شدیدتر می‌شود.
در همین راستا در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ حملات لفظی خود علیه هیلاری کلینتون را تشدید کرد. دونالد ترامپ که بارها هیلاری کلینتون را «هیلاری حقه باز» خوانده، بار دیگر به شدت به مواضع او در موضوعات مختلف از قبیل مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی انتقاد کرد.
او در توئیتر خود نوشت: «هیلاری می‌گوید که در این انتخابات(انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا) مسئله قضاوت مطرح است. او درست می‌گوید اما باید گفت که قضاوت او هزاران نفر را کشته است، داعش را سرازیر کرده و اقتصاد را به نابودی کشانده است.»
اشاره ضمنی ترامپ به مسئله حمایت هیلاری کلینتون از جنگ عراق در سال 2003 است، زمانی که او سناتور ایالت نیویورک بود و از جنگ دولت جرج بوش حمایت کرد. البته هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود نیز به وضوح تاکید می‌کند واشنگتن نقش عمده‌ای در تاسیس  گروه داعش و فراهم کردن زمینه قدرت گرفتن آن ایفا کرده است.
دونالد ترامپ پیشتر نیز  با انتشار پستی در توئیتر در واکنش به اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر کوتاهی کشورهای عربی در جلوگیری از کمک مالی به تروریست‌ها نوشته بود: «هیلاری حقه باز می‌گوید ما باید از عربستان سعودی و سایر کشورها بخواهیم تا از کمک مالی به تروریسم و نفرت خودداری کنند. من از او می‌خواهم سریعا 25 میلیون دلاری را که از آنها برای بنیاد کلینتون گرفته است پس بدهد.»