kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

مهم‌ترین موقعیت نظامی آل سعود در جنوب یمن به دست انقلابیون افتاد

انقلابیون یمن مهم‌ترین موضع نظامی مزدوران سعودی در جنوب این کشور را به دست گرفتند و چندین فرمانده ارشد نظامی ائتلاف سعودی را به هلاکت رساندند.



نیروهای انصارالله یمن دیروز کنترل «جبل الجالس»، مهم‌ترین موضع نظامی مزدوران سعودی طرفدار «عبدربه هادی منصور» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را در چهار کیلومتری پایگاه نظامی «العند» در جنوب این کشور به دست گرفتند. به گزارش ایرنا، «علی المنتصر» سخنگوی نظامیان مزدور وابسته به «هادی» با اعتراف به پیشروی نیروهای انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن گفت: «نیروهای انصارالله پس از درگیری شدید دو هفته‌ای توانستند کنترل جبل‌الجالس مهم‌ترین منطقه نظامی در جنوب یمن را به دست بگیرند.» وی افزود: «بر اساس آمار اولیه نیروهای انصارالله توانستند 5 تن از فرماندهان نظامی وابسته به نیروهای «هادی» را کشته و ده‌ها تن دیگر از آنها را زخمی کنند.» این مقام دولت مستعفی یمن با اعتراف به شکست در برابر نیروهای انصارالله تاکید کرد،  شمار زیادی از نیروهای «هادی» پس از 17 روز درگیری و مقاومت تاب نیاورده و به اسارت نیروهای انصارالله درآمدند.
«المنتصر» همچنین با اشاره به بمباران مناطق مسکونی جنوب یمن توسط هواپیماهای عربستان گفت: «در حمله‌های هوایی عربستان طی دو نوبت که اشتباهی! خانه‌های مسکونی را هدف قرار داده بود 9 تن از غیرنظامیان کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.»مدتی است با نقض عملی آتش‌بس از سوی سعودی‌ها، انقلابیون یمن مجددا حملات خود علیه مزدوران سعودی را از سر گرفته‌اند.