kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

جام ملت های اروپا


* در اولین شب از دور سوم بازی‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶، تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس در بازی نه چندان جذاب به تساوی بدون گل رضایت دادند تا به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه نخست رقابت‌ها صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کنند. با این نتیجه فرانسه‌ای که پیش از این صعودش به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده بود، هفت امتیازی شد تا جایگاهش در صدر جدول گروه A تثبیت شود. سوئیس نیز با این تساوی چهار امتیازی شد تا پس از فرانسه به عنوان تیم دوم گروه نخست به مرحله بعد صعود کند. فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های سوم، چهارم و پنجم روبه‌رو می‌شود و سوئیس نیز با تیم دوم گروه F مصاف خواهد داشت. در دیگر دیدار این گروه تیم کوچک فوتبال اروپا با کسب اولین پیروزی تاریخ خود در یورو امیدوار به صعود به عنوان تیم سوم گروه شد. تیم ملی آلبانی با حفظ پیروزی یک بر صفر نیمه اول مقابل رومانی، اولین پیروزی خود را در تاریخ رقابت‌های یورو جشن گرفت و با 3 امتیاز در رده سوم گروه اول رقابت‌های یورو 2016 ایستاد. تنها گل دقیقه 43 آرماندو سادیکو، 3 امتیاز شیرین را در آخرین دور بازی‌های گروه اول رقابت‌ها برای آلبانی رقم زد و این تیم 3 امتیازی را در رده سوم گروه امیدوار به صعود به عنوان یکی از 4 تیم برتر سوم گروه‌های شش‌گانه نگه داشت. از طرفی رومانی یک امتیازی در قعر جدول، اولین حذف شده رسمی رقابت‌ها نام گرفت.
* سرمربی تیم ملی پرتغال از کاپیتان تیمش که به‌دلیل از دست دادن ضربه پنالتی‌اش برابر مجارستان مورد انتقاد واقع شد دفاع و تاکید کرد که او همچنان پنالتی‌زن اول پرتغالی‌هاست. با وجود اُفت اخیر کریستیانو رونالدو در آمار گلزنی‌اش از روی نقطه پنالتی که آخرین مورد آن در بازی پرتغال برابر اتریش بود، فرناندو سانتوس از او حمایت کرد و گفت اگر تیمش در بازی‌های بعدی صاحب پنالتی شود، باز هم مهاجم رئال مادرید پشت آن خواهد ایستاد.
* کاپیتان سه‌شیر به نمایندگی از بازیکنان این تیم، حمایت خود را از سرمربی‌اش برای ادامه دادن به فعالیتش در کادر فنی تیم ملی انگلیس اعلام کرد. وین رونی معتقد است روی هاجسون با نتایجی که در تیم ملی انگلیس گرفته، شایسته ابقا شدن در سمت خود است و مهم نیست که سه‌شیر در ادامه رقابت‌های یورو 2016 چه نتایجی کسب می‌کند. وی افزود: به نظر من هاجسون موفق شده که یک تیم بسیار خوب را بسازد که جو فوق‌العاده‌ای بر فضای رابطه آنها در تمرینات حاکم است. تیم جوانی که اکنون ما داریم پشتوانه‌ای فوق‌العاده برای آینده 6 تا 8 ساله تیم است. بدون شک ما می‌‌خواهیم که هاجسون در تیم بماند هرچند نظر نهایی درباره این موضوع را رؤسای فدراسیون می‌دهند. ما بازیکنان اما خواهان ابقای او هستیم.
* پل پوگبا در پی تساوی بدون گل تیم ملی فرانسه مقابل سوئیس در دور پایانی مرحله گروهی مسابقات یورو 2016، در مورد انتقاداتی که به وی مطرح است گفت: من فوتبالم را بازی می‌کنم و برای تیم بازی می‌کنم. در مورد بازی من هم حرف‌های خوب و بدی زده خواهد شد. وی در مورد بازی مقابل سوئیس هم اظهار داشت: ما موقعیت‌هایی برای رسیدن به برد مقابل سوئیس داشتیم اما در نهایت با یک امتیاز از زمین خارج شدیم. به هر حال باید خوشحال باشیم چون ماجراجویی ما در این تورنمنت ادامه خواهد داشت. به شخصه هم ابتدا بازی را خیلی خوب شروع کردم اما در ادامه آنها فضای بیشتری را در اختیار خود گرفتند و من مجبور شدم ناخواسته عقب‌تر بازی کنم. هافبک یوونتوسی خروس‌ها در پایان تاکید کرد: انتقادات؟ پاسخی برای کسی ندارم.
* گرث بیل که در دو بازی اول ولز در مرحله گروهی یورو 2016، دو گل از روی ضربات ایستگاهی به تیم‌های اسلواکی و انگلیس زد، در خصوص تکنیک ضربات ایستگاهی که مورد استفاده قرار می‌دهد، گفت: من روی زدن ضربات ایستگاهی خیلی کار می‌کنم. حتی پس از تمرینات تیمی به مدت 10 تا 15 دقیقه به صورت انفرادی ضرباتی را به توپ می‌زنم و این کاری است که به طور معمول در رئال ‌مادرید هم انجام می‌دهم و در تاتنهام نیز این کار را می‌کردم. وقتی از ستاره ولز پرسیده شد که «آیا در زدن ضربات ایستگاهی از رونالدو توصیه‌ای گرفته‌ای؟» او اینطور پاسخ داد: نه، اصلاً. من با سبک خاص خودم ضربات ایستگاهی را می‌زنم. البته من و کریس در رئال‌مادرید با هم تمرین می‌کنیم، اما در دو جهت مختلف زمین. من ضربات ایستگاهی را بر اساس جایگاهی که در آنجا قرار دارم، متفاوت می‌زنم و سعی می‌کنم قوس لازم را به آن بدهم.
* تیم ملی اسپانیا که صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2016 را قطعی کرده، امشب در بازی آخر خود از مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف کرواسی می‌رود. در حالی که در دو بازی اول لاروخا در پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا، داوید دخه‌آ در درون دروازه این تیم ایستاد، هواداران این تیم حالا خواهان این هستند تا دروازه‌بان 35 ساله تیم‌شان در بازی با کرواسی درون دروازه اسپانیا بایستد. در نظرسنجی که نشریه اسپانیایی «مارکا» انجام داده، 57 درصد کاربرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، خواهان این شدند تا در بازی اسپانیا مقابل کرواسی از گروه D، ایکر کاسیاس در درون چهارچوب دروازه این تیم قرار بگیرد و او را به دخه‌آ ترجیح دادند.
برنامه بازی‌های امشب
سه‌شنبه1/4/95
*آلمان ....................................................... ایرلند شمالی (ساعت30/20)
*اوکراین....................................................................................... لهستان (ساعت30/20)
*اسپانیا ............................................................. کرواسی (ساعت30/23)
*چک ................................................................... ترکیه (ساعت30/23)