kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

مردم فرانسه و آلمان در اعتراض به‌اسلام‌هراسی و نژادپرستی تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آلمان و فرانسه در محکومیت نژادپرستی ،اسلام هراسی و اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های افراطی علیه پناهجویان دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.




برخی کشورهای اروپایی طی دو سال گذشته علی رغم میل باطنی، میزبان ده‌ها هزار نفر از پناهجویانی بوده‌اند که از منطقه غرب آسیا به این کشورها سرازیر شده‌اند. همزمان با این مسئله گرایشات فاشیستی و اسلام هراسی نیز به شدت در اروپا رشد کرده است. حمله به پناهجویان و به آتش کشیدن کمپ‌های اسکان آوارگان و به آتش کشیدن مساجد گوشه‌ای از این اقدامات فاشیستی محسوب می‌شود. به عنوان مثال در سال گذشته میلادی فقط در آلمان قریب به 1000 اقدام خصمانه و تهاجمی علیه پناهگاه‌های آوارگان و پناهجویان ثبت شده است.
در اعتراض به رشد جریانات فاشیستی و اسلام هراسی اما، مردم در آلمان و فرانسه به خیابان‌ها ریختند.معترضان روز شنبه در شهر «بوخوم» واقع در غرب آلمان دست به راهپیمایی اعتراضی علیه این رویکردها و رفتارهای نژاد پرستانه زدند و روز یکشنبه نیز شهرهای «برلین»، «لایپزیگ» و «مونیخ» شاهد حضور گسترده و هزاران نفری از معترضان علیه اقدامات نژاد پرستانه گروه‌های پوپولیست راست‌گرا بودند. معترضان که در بین آنها مسلمانان نیز حضور داشتند زنجیره‌های انسانی تشکیل دادند.
تجمع‌های اعتراضی علیه اقدامات نژادپرستانه در 16 شهرکوچک آلمان برگزار شد و یکشنبه عصر نیز راهپیمایی بزرگی در «هامبورگ» صورت گرفت.
در فرانسه نیز به نقل از تلویزیون خبرگزاری فرانسه، چندین هزار نفر از مسلمانان این کشور در محکومیت قتل یک پلیس و همسرش در شهر «مانت لا ژولی» تظاهرات کردند. تظاهرات از طرف  نهادهای اسلامی فرانسه و در خیابان‌های مرکزی شهر برگزار شد.معترضان بهانه قراردادن اقدامات تروریستی برای گسترش اسلام هراسی را محکوم کردند.