kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

اعتصاب غذای رهبر وحدت مسلمین علیه شیعه‌کشی در پاکستان 32 روزه شد

وضعیت جسمی رهبر حزب «مجلس وحدت مسلمین پاکستان» پس از 32 روز اعتصاب غذا در اعتراض به کشتار شیعیان، وخیم اعلام شده است.



به گزارش خبرگزاری فارس، پزشکان حال علامه «راجا ناصر عباس جعفری» را وخیم اعلام کردند. به گفته پزشکان، اعتصاب غذای علامه جعفری نباید ادامه پیدا کند و این وضعیت برای ایشان خطرناک است.
علامه جعفری در اعتراض به کشتار و ترور پی‌درپی شیعیان در پاکستان، دست به اعتصاب غذا زده است. در طول 32 روز اعتصاب غذا، وزن علامه جعفری به شدت کاهش یافته است.
سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این‌باره گفته: «ضعف و سرگیجه علامه جعفری سبب شده تا پزشکان را برای معاینه، بر بالین وی حاضر کنیم.»
در طول مدت 32 روز اخیر بیش از 100 شخصیت مهم سیاسی و بانفوذ، از جمله «عمران‌خان» با حضور در محل تحصن مجلس وحدت مسلمین نزدیک باشگاه مطبوعاتی اسلام‌آباد، با علامه جعفری ملاقات و از مواضع ایشان حمایت کرده‌اند.علامه جعفری در آخرین اظهارات خود تصریح کرده بود: «تا زمانی که خواسته‌های حزب مجلس وحدت مسلمین پذیرفته نشود و کشتار شیعیان پایان نیابد، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهم.»
در ارتباط با اینکه آیا غیر از علامه جعفری، کسان دیگری نیز دست به اعتصاب غذا زده‌اند یا نه، خبری گزارش نشده است.علاوه بر طالبان که در شمال شیعیان را هدف قرار می‌دهد، گروه‌های تروریستی «لشکر جهنگوی» و «سپاه صحابه» نیز در شهرهای جنوبی شیعیان را مرتبا هدف حملات تروریستی قرار می‌دهند. به اعتقاد علامه جعفری دولت پاکستان می‌تواند جلوی اینگونه حملات تروریستی را بگیرد یا دستکم از شدت این حملات بکاهد اما اراده‌ای برای این کار ندارد.