kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

بن سلمان کمک‌های نقدی آل‌سعود به هیلاری کلینتون را لو داد

خبرگزاری رسمی اردن در خبری که بلافاصله حذف شد، فاش کرده بود، «محمد بن سلمان» پرداخت 20 درصد از هزینه تبلیغات انتخاباتی «هیلاری کلینتون» را برعهده دارد، اظهاراتی که باعث «ابله» خوانده شدن بن سلمان از سوی مجامع سیاسی به خاطر لو دادن این مسئله شد.


سرویس خارجی-

آل سعود همواره با اتکا به حمایت‌های آمریکا و سازمان ملل اقدام به جنایت‌های زیادی کرده است. یکی از مهم‌ترین دلایل حمایت غربی‌ها از سعودی‌ها، دلارهای نفتی این کشور است. اکنون جانشین بی‌تجربه ولیعهد عربستان به این امر اعتراف کرده است. «محمد بن سلمان» وزیر دفاع سعودی روز دوشنبه وارد واشنگتن شد و با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد. به گزارش فارس، همزمان با آغاز این دیدار، سخنان او در خبرگزاری رسمی اردن منتشر شد اما ساعاتی بعد از انتشار، از خروجی حذف شد که این مسئله باعث بروز جنجال در رسانه‌های بین‌المللی شده است.
خبرگزاری اردن در گزارشی با عنوان «جانشین ولیعهد عربستان به آمریکا می‌رود»، به نقل از «محمد بن سلمان» نوشته بود: «عربستان 20 درصد هزینه تبلیغات «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌دهد.» خبرگزاری دولتی اردن با بالاگرفتن جنجال‌ها با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که آنچه برخی رسانه‌ها به نقل از پترا درباره جانشین ولیعهد منتشر کرده‌اند درست نیست و سایت این خبرگزاری دچار اختلال فنی(هک) شده است. طبق گزارش حذف شده «بن سلمان» به حمایت سخاوتمندانه کشورش از نامزدان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا اشاره کرده و گفته است:» عربستان طی سال‌های گذشته از حمایت مالی تبلیغات انتخاباتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دریغ نکرده است... طبق معمول عربستان 20 درصد تبلیغات انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات را در انتخابات پیش‌رو پرداخت می‌کند
«مجتهد» افشاگر معروف سعودی اما، در واکنش به این وقایع نوشت که این مسئله برای «کلینتون» دردسرساز خواهد شد. «مجتهد» با توجه به قانون آمریکا که دریافت کمک مالی از دولت‌های خارجی را برای انتخابات، جرم تلقی می‌کند، نوشت: «این ابله (اشاره به بن سلمان) این را نفهمیده است. برای همین خبرگزاری پترا، خبر را حذف کرده است.»
گفتنی است «رند پل» نماینده حزب جمهوری‌خواه پیش از این گفته بود که «کلینتون» از عربستان کمک مالی می‌گیرد. روزنامه الاخبار لبنان نیز در این خصوص نوشت: «گزارش خبرگزاری پترا همزمان با سفر «بن سلمان» به آمریکا منتشر سپس از خروجی آن حذف شد... این اتفاق، لغزش جدیدی از طرف سعودی‌هاست که قربانی‌اش ممکن است «هیلاری کلینتون» باشد.» الاخبار افزود: «این روزها عادی شده است که اعضای خاندان حاکم بر عربستان حرف‌های جنجالی بزنند و بعد بدون اینکه از آن عقب‌نشینی کنند، خبرش حذف ‌شود.»