kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
از سوی هواداران دیلما روسف برگزار شد

تظاهرات علیه رئیس‌جمهور غربگرای برزیل در 34 شهر این کشور

مردم برزیل در 34 شهر این کشور برای بازگرداندن «دیلما روسف» به قدرت علیه «میشل تامر» غربگرا به خیابان‌ها آمدند.

سرویس خارجی-

از زمان تعلیق «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل به اتهام فساد مالی و به قدرت رسیدن «میشل تامر» مردم این کشور بارها برای برکناری رئیس‌جمهور غربگرای این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند. روز شنبه اما مردم این کشور در 34 شهر در حمایت از روسف تظاهرات کردند. به گزارش ایسنا، در دور جدید تظاهرات، مردم فریاد «برو تامر» سر می‌دادند. بر اساس این گزارش فقط در شهر سائوپائولو و خیابان پائولیسا چیزی حدود 100 هزار نفر حضور داشتند که در جمع آنها «لوئیز لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین سخنرانی کرد. «لولا» خود را قربانی تحقیقات سیاسی غیرمنصفانه اعلام و از دوره سیاسی خود حمایت کرد.
 این درحالی است که «میشل تامر» در گفت‌وگویی که بخش‌هایی از آن عصر شنبه پخش شده، ماه اول ریاست جمهوری خود را درگیر نوعی «جنگ» توصیف کرد. وی در عین حال تاکید کرد: «علیرغم تقلب‌ها، انتقادات و اعمال فشارها، ماه «موفقیت» نیز بود و ما در احیای ارتباط با پارلمان موفق شدیم و طرح‌هایی را با اکثریت قاطع آرا تصویب کردیم و درصدد بازگرداندن اعتماد به کشورمان هستیم.»
«تامر» تصریح کرد: «موفقیت‌های ما در پارلمان نشانگر این است که هیچ جایی برای بازگشت روسف نیست.» سنای برزیل ماه گذشته، با 55 رای موافق در مقابل 22 رای مخالف رای به تعلیق رئیس‌جمهور این کشور داد و وی تا 6 ماه که قرار است محاکمه شود، از سمتش معلق شد. تا پایان این 6 ماه، «میشل تامر» معاون رئیس‌جمهور عهده‌دار اداره کشور خواهد بود. «روسف» متهم است که برای پنهان کردن کسری بودجه دولت، حساب‌ها را دستکاری کرده است. روسف این را هم گفته که درگیر توطئه‌ای از سوی تامر شده است.
 این در حالی است که پایگاه «ویکی لیکس» نیز اعلام کرده که «میشل تامر»، رئیس‌جمهور موقت و جدید برزیل، جاسوس سازمان اطلاعات آمریکا بوده است!