kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

مولانا؛ بهانه تازه برای ساخت فیلم ضداسلامی در هالیوود(اخبار ادبی و هنری)

سینمای آمریکا این بار قصد دارد تا به بهانه پرداختن به زندگی مولانا، شاعر بزرگ ادبیات فارسی به موضوع ایران و اسلام بپردازد.


هالیوود باز هم به ایران می‌پردازد. موضوع فیلم جدیدی که به کشور ما مربوط می‌شود، مولانا شاعر بزرگ قرن هفتم هجری و خالق «مثنوی معنوی» است. دیوید فرانزونی نویسنده فیلمنامه فیلم «گلادیاتور» کار نوشتن فیلمنامه جدید خود با نام «رومی» با موضوع زندگی مولانا را آغاز کرده است.
هنوز مشخص نیست که چه کسی قرار است کارگردانی فیلم مولانا را انجام دهد، اما تجربه نشان می‌دهد که معمولا فیلم‌های هالیوودی و غربی وقتی به موضوعاتی مربوط به ایران یا شخصیت‌های ایرانی می‌پردازند، پر از تحریف و تقلب است. بطور مثال، سینمای آلمان نیز چند سال قبل فیلمی درباره ابن سینا تولید کرد که این فیلم علاوه بر تحریف تاریخ و زندگی ابن‌سینا، تصویری ضدایرانی و ضداسلامی هم داشت.
با توجه به اظهارات فرانزونی، نویسنده فیلم «رومی» مبنی بر اینکه قصد دارد در این فیلم، تصویری غیرکلیشه‌ای از یک مسلمان را ارائه دهد و همچنین تأکید او به تمرکز بر رابطه مولانا و شمس در این فیلم، می‌توان منتظر یک تصویر موهن و تحریف آلود دیگر درباره مشاهیر تمدن اسلامی و دین اسلام را داشت.