kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
شهردار منطقه 9 خبر داد

تملک اراضی پادگان جی در دستور کار

شهردار منطقه 9 از تملک مابقی اراضی پادگان جی خبر داد و گفت: تملک 54 هزار متری باقیمانده در دستور کار منطقه بوده و پیگیری‌های ویژه‌ای در این خصوص شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به توافقات انجام شده با نهادها و ارگان‌ها در محدوده اراضی پادگان جی، در حال حاضر 87 هزار و 500 متر مربع از این اراضی تملک شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
وی افزود: از این میزان تملک، 77 هزار و 500 متر مربع با وزارت دفاع توافق شده و 10 هزار متر مربع از زمین‌های مربوط به ارتش نیز در اختیار ما قرار گرفته است و 35 هزار و 200 متر دیگر نیز در دستور کار توافق‌مان قرار دارد.
شهردار منطقه 9 ادامه داد: همچنین 18 هزار و 800 متر از این پادگان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که در حال گفت‌وگو و رایزنی برای تملک آن هستیم.
محسنی با اشاره به مشکلات این منطقه گفت: ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از مشکلات اصلی این منطقه است که پس از موضوع مترو دومین اولویت را در پروژه‌های عمرانی شهر تهران به خود اختصاص داده است.
وی افزود: امتداد این شبکه بزرگراهی نیازمند تملک اراضی پادگان جی است که در حال حاضر بخشی از این اراضی تملک شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته و مابقی در دستور کار است.شهردار منطقه 9 به طرح توسعه امامزاده عبدالله(ع) اشاره کرد و گفت: این طرح مشکلات زیادی برای اهالی منطقه ایجاد کرده است، محدوده این محله بافتی قدیمی دارد و اقدامات صورت گرفته سبب سخت شدن دسترسی برای شهروندان شده است.