kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
ازسوی تروریست‌ها صورت گرفت

قتل‌عام گسترده مردم در حلب و لاذقیه با سلاح‌های اهدایی آمریکا و ترکیه

تروریست‌های تکفیری با استفاده از جنگ‌افزارها و مهماتی که اخیراً از خاک ترکیه به شمال سوریه وارد شده، مناطق غیرنظامی را در استان‌های «حلب» و «لاذقیه» هدف قرار دادند و بیش از 100 غیرنظامی را کشتند.


با ورود محموله بزرگ سلاح و مهمات از ترکیه به سوریه که وزارت دفاع روسیه چهارشنبه گذشته آن را اعلام کرد، حملات به مناطق مسکونی در دو استان مرزی «حلب» و «لاذقیه» شدت گرفته است. شمار غیرنظامیان کشته شده در استان حلب بر اثر این حملات، 54 تن و مجروحان در این استان نیز 93 نفر اعلام شده است.تکفیری‌های «جبهه النصره» و «احرار‌الشام» که دست به این حملات زده‌اند، در استان لاذقیه هم حدوداً همین تعداد غیرنظامی را کشتند.
دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه شمالی «ادلب» نیز طی روزهای گذشته هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند.
نیروهای انگلیسی در سوریه
به گزارش تسنیم، روزنامه «تایمز» انگلیس اما فاش کرده که نیروهای ویژه این کشور به بهانه حمایت از یگان‌های مخالفان سوری (مخالفان به اصطلاح میانه‌رو) در برابر حملات داعش، در خاک سوریه حضور دارند. تاکنون در مورد مشارکت نیروهای انگلیسی در منطقه برای آموزش مخالفان به اصطلاح میانه‌رو، خبرهایی گزارش شده بود، ولی این نخستین بار است که از عملیات رزمی انگلیسی‌ها در خاک سوریه سخن به میان می‌آید.
دولت انگلیس نیز اعلام کرده، یگانی از نیروهای این کشور از طریق اردن، وارد استان «درعا» در سوریه شده، و سهم عمده‌ای در حمایت از «ارتش آزاد» مقابل حملات داعش داشته است. پیش از این در مورد حضور 500 تفنگدار آمریکایی در استان‌های «حسکه» و «رقه» در شمال سوریه خبر رسیده بود. این نیروها هم مأموریت خود را حمایت از «نیروهای دموکراتیک کرد سوریه» اعلام کرده‌اند.
به نظر می‌رسد که هر چه تروریست‌های تکفیری داعش، جبهه النصره، احرار‌الشام و دیگر تروریست‌ها در سوریه ضعیف‌تر می‌شوند، حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی نیز در سوریه به همان نسبت پررنگ‌تر می‌شود. این دو کشور در درجه اول، تلاش می‌کنند که شمع تروریسم در سوریه خاموش نشود و ثانیاً، تجزیه سوریه را در سر می‌پرورانند. دیروز یک مقام وزارت دفاع فرانسه نیز اعلام کرد، نیروهای این کشور در شهر «منبج» سوریه حضور دارند.
عملیات جنگنده‌های روسی
به گزارش خبرگزاری فارس، جنگنده‌های روسی هم برای نخستین بار، برج‌های مخابراتی و ارتباطی مستقر در شمال سوریه و در مجاورت مرزهای ترکیه را هدف قرار دادند. انهدام این برج‌ها، علاوه بر اینکه، ارتباطات مخابراتی میان تروریست‌ها در دو سوی مرز را قطع می‌کند، ارتباط گروه‌های تروریستی با سرویس اطلاعاتی ترکیه را نیز قطع می‌کند، ترکیه حامی اصلی تروریست‌ها در شمال سوریه است.
سایر رویدادها
* وزیر خارجه روسیه طی دیدارش با همتای اردنی خود اعلام کرد که تنها راه حل بحران سوریه، گفت‌وگوهای سوری- سوری است.
* «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان‌ ملل در سوریه، گفت: هنوز زمان آن فرا نرسیده که گفت‌وگوهای صلح سوریه از سر گرفته شود.