kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
نیروهای دولتی وارد سرت شدند

نبرد خونین ارتش لیبی با تکفیری‌ها در مقر داعش

نیروهای دولتی لیبی طی عملیاتی موفق شدند وارد شهر «سرت» مرکز امارت خودساخته داعش شوند. نبرد آنها برای پاکسازی کامل شهر از لوث تروریست‌های تکفیری به شدت ادامه دارد.




به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز پنجشنبه وارد شهر ساحلی و تحت اشغال سرت شدند و در مرحله نخست عملیات، توانستند سواحل این شهر را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.
نیروهای دولتی همچنین، خروجی‌های شهر سرت را بستند، تا عناصر داعش  نتوانند فرار کنند. ارتش تاکنون توانسته شهرک «هراوه» واقع در 70 کیلومتری شهر سرت را به طور کامل از دست تروریست‌های داعش آزاد کند.داعش شهر سرت را مرکز امارت خود در لیبی اعلام کرده است. این شهر از تابستان گذشته به اشغال داعش درآمده است.  ارتش لیبی ماه گذشته عملیاتی را تحت عنوان «بنیان المرصوص» برای آزادسازی سرت آغاز کرده بود، اما پس از آنکه داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرد، عملیات فوق متوقف شد. به گفته کارشناسان، در صورتی که نیروهای دولتی بتوانند سرت را آزاد کنند، ضربه موثری به داعش در لیبی وارد خواهد شد. در پی سرنگونی رژیم «معمر قذافی» در سال 2011، لیبی تاکنون شاهد درگیری‌های خونین داخلی بوده است. بر اساس آمار منابع رسمی، هم اکنون بیش از 400 هزار نفر در لیبی بر اثر جنگ داخلی در این کشور آواره هستند.