kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
مرجعیت عراق:

جانفشانی‌های بسیج مردمی یادآور دلاوری‌های صحرای کربلاست

نماینده مرجع عالی شیعیان عراق در کربلا ضمن تجلیل از دلاورمردی‌های نیروهای بسیج مردمی در نبرد علیه تروریسم در «فلوجه» آنها را به یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا تشبیه کرد.


سرویس خارجی-

اظهارات شیخ «عبدالمهدی الکربلایی»‌در خطبه‌های نماز جمعه کربلا بالاخره ضربه نهایی را به جنگ روانی رسانه‌های ارتجاع عرب وارد کرد و حباب پوشالی آنها را ترکاند. برخی رسانه‌های عربی طی روزهای گذشته بسیج مردمی عراق را مورد هجوم تبلیغاتی بی‌سابقه‌ای قرار داده و آنها را به کشتار غیرنظامیان فلوجه و غارت اموال ساکنان این شهر متهم کرده بودند.
همزمان، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق تحت فشار قرار گفت که عملیات آزادسازی این شهر را متوقف کند. این عملیات به دستور عبادی، روز سوم خرداد آغاز شده بود و طی روزهای نخست همه مناطق در اطراف شهر پاکسازی شده بود که مهمترین آنها، منطقه «الصقلاویه» بود.
اما، در سایه تبلیغات مسموم رسانه‌های حامی «داعش»، عملیات و پیشروی کمی کند شد و نزدیک بود متوقف شود. این روند ادامه داشت تا اینکه اواخر هفته گذشته، عبادی با ارسال نامه‌های جداگانه به سران و پادشاهان عرب، برای آنها توضیح داد که بسیج مردمی خطر نیست، بلکه خطر، «داعش» است.
عبادی در این نامه‌ها همچنین یادآور شد که بسیج مردمی تحت فرمان دولت و شخص وی علیه تروریسم می‌جنگد.
ولی دیروز نماینده آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق در کربلا، تیر خلاصی را به جریان فتنه زد و گفت: «آنچه از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مردمی می‌شنویم، یادآور دلاوری‌ها در نبرد صحرای کربلاست.»
الکربلایی دستاوردهای نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در نبرد آزادسازی فلوجه را ستود و از جانب آیت‌الله سیستانی این دستاوردها را تبریک گفت.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی تصریح کرد:‌ «در حال حاضر نبرد قهرمانانه ادامه دارد و ما شاهد جانفشانی‌های بزرگی هستیم. این جانفشانی‌ها را قدر می‌دانیم و مرجعیت عالی به چنین دلاوری‌هایی مباهات می‌کند.»
با توجه به این موضعگیری مرجعیت، احتمالا عملیات آزادسازی فلوجه طی روزهای آتی شتاب می‌گیرد. «ابوجعفر الاسد» سخنگوی رسمی نیروهای بسیج مردمی هم اعلام کرد، «اگر پاکسازی فلوجه به طول بینجامد، بسیج مردمی مجددا وارد عمل خواهد شد.» در حال حاضر بسیج مردمی نقش پشتیبانی را برعهده دارد و نیروهای ارتش در نوک حملات قرار دارند. البته این پیشروی بسیار آرام صورت می‌گیرد تا به غیر نظامیان آسیبی نرسد. هم‌اکنون حدود 40 هزار غیرنظامی در شهر فلوجه به سر می‌برند.
در همین حال، «علی صبحی المالکی» نماینده مجلس عراق و عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که تخریب وجهه بسیج مردمی توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی مدیریت می‌شود.
در یک جمع‌بندی از شرایط فلوجه، 400 تروریست داعش از سه خرداد تاکنون به هلاکت رسیده‌اند و شمار بقیه آنها در فلوجه به 1000 نفر هم نمی‌رسد.
عملیات تروریستی در بغداد
تروریست‌های داعش اما با انفجار دو بمب در شمال و شرق بغداد، 25 نفر را شهید و نزدیک به 60 نفر دیگر را مجروح کردند تا بدین ترتیب جبران شکست در میادین جنگ را با کشتن غیرنظامیان کرده باشند!
هرچند هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته، اما معمولا عناصر داعش به شیوه انتحاری دست به انفجار بمب می‌زنند. هر دو انفجار فوق به شیوه انتحاری صورت گرفته است.