kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
فرافکنی 1+5 از انجام تعهدات ذیل برجام

موگرینی:‌ ایران باید تصمیم بگیرد /آیا همچنان اسرائیل را تهدیدمی‌داند یا مسئولانه اقدام می‌کند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با فرافکنی نسبت به تعهدات 1+5 ذیل برجام گفت: ایران باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه اقدام کند!



‌«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور حامیان رژیم صهیونیستی در واشنگتن، درباره برجام و مذاکرات سازش تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارنظر کرد. موگرینی با بیان اینکه ایران از اجرای برجام شکایت دارد خواستار همکاری بانک‌های بین‌المللی با ایران شد. او همچنین ارسال نامه مخفیانه به تهران را تکذیب کرد.
وی که به آمریکا سفر کرده، در واشنگتن در نشست «حامیان جهانی یهود» هم شرکت و در این نشست سخنرانی کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه در جهت نظم منطقه‌ای مبتنی بر همکاری رفتار کند. به گزارش فارس، موگرینی به توافق هسته‌ای اشاره و تصریح کرد:‌ توافق به این معنا نیست که همه اختلافات ما با ایران یک شبه ناپدید شده و یا اینکه در زمانی کوتاه چنین خواهد شد.وی ادامه داد: ‌اروپا به عنوان یک شریک و دوست، به همکاری با اسرائیل درباره امنیتش و امنیت منطقه‌ای ادامه خواهد داد. ما دوست هستیم و همیشه دوست خواهیم ماند.