kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

حوادث کوتاه از کشور


    عکس سلفی مرگ‌آفرین شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: اعضای یک خانواده حین مسافرت در حال استراحت در کنار جاده چالوس نزدیکی رودخانه لارک مرزن‌آباد بودند که دختر 22 ساله خانواده برای گرفتن عکس سلفی بر روی صخره رفت که ناگهان دچار سرخوردگی شد و به داخل رودخانه سقوط کرد. سرهنگ علیرضا قدیمی افزود: با سقوط این دختر برادر 26 ساله‌اش برای نجات وی وارد رودخانه شد اما به علت شدت و سرعت آب هر دو نفر غرق شدند.

عرضه سیگار غیرقابل مصرف توسط چین
سرویس شهرستان‌ها:رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دپوی سیگار خارجی تاریخ گذشته توسط یکی از شرکت‌های چینی در انبار آن شرکت در منطقه آزاد انزلی مطلع شدند.
سرهنگ فلاح کریمی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی دریافتند که شرکت مذکور حدود 5 سال قبل، به علل نامعلومی غیرفعال شده و متصدیان شرکت، مقادیری سیگار تاریخ گذشته را که از قبل در شرکت دپو شده بود با همدستی تعدادی افراد سودجو با قیمت نازل در بازار کشور توزیع می‌کنند.
فلاح کریمی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری مسئول مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات و همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان و شهرستان بندر انزلی با اقدامی غافلگیرانه از انبار مذکور بازرسی و تعداد 31 میلیون و 600 هزار نخ سیگار قاچاق تاریخ گذشته و فاسد را کشف و توقیف کردند.
وی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر متهم 68 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
رئيس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان گفت: برابر اعلام نماینده شرکت تاکنون بیش از 20 میلیون نخ از سیگارهای مذکور به خارج از محدوده منطقه آزاد ارسال و در سطح بازار عرضه شده است.

دستگیری 14 سوداگر مرگ
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران انتظامی استان در 8 عملیات موفق شدند 285 کیلو و 630 گرم تریاک و حشیش را کشف و 14 سوداگر مرگ را در این رابطه دستگیر کنند. سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در این عملیات‌ها 8 دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف شد و سوداگران مرگ نیز تحویل مراجع قضایی شدند.

خواب آخر
رشت - خبرنگار کیهان: یک خانواده چهار نفره اهل استان قزوین در ییلاقات ماسال در غرب گیلان به دلیل گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونواکسید کربن فوت کردند.
پیکر اعضای این خانواده که شامل زن و شوهر، پسر بچه 9 ساله و یک دختر سه ماهه بود به پزشکی قانونی ماسال منتقل شد و معاینات اولیه پزشکی قانونی نشان داد که علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

عرضه مجسمه تقلبی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شاهین‌شهر گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه دو نفر می‌خواهند مجسمه تقلبی را به آنان تحت مجسمه طلا بفروشند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. سرهنگ رجبعلی مختاری اظهار داشت: این دو فرد با ترفندی خاص یک قطعه کوچک طلا را که قبلا به مجسمه جوش داده بودند از آن جدا کرده تا خریدار آن را آزمایش کند. اما خریدار به متهمان مشکوک شده و با پلیس تماس گرفت. سرهنگ مختاری تصریح کرد: این کلاهبرداران دستگیر و با تشکیل پرونده‌ای تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف 3 تن و 200 کیلو مرغ فاسد
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند کامیونت ایسوزو حامل 3 هزار و 500 کیلوگرم مرغ تلف شده را حین تردد در یکی از خیابان‌های شهر، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه این خودرو را متوقف کنند.
سرهنگ محمدعلی اتباع افزود: با توقیف این خودرو و کشف مرغ‌های تلف شده، راننده خودرو در تحقیقات پلیس اظهار داشت: پس از تحویل مرغ‌های تلفاتی از کشتارگاه قصد انتقال آن به یکی از مراکز پرورش ماهی را داشته که توسط ماموران دستگیر شدم.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: اموال مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

شیرجه مرگبار
کاشان - ایرنا: مسئول فوریت‌های پزشکی آران و بیدگل از مرگ یک جوان 28 ساله بر اثر ضربه مغزی و خفگی در استخر ذخیره آب در این شهرستان خبر داد.
علی قربانیان اظهار کرد: در این حادثه «امیرعباس حسامی» قرق‌بان منابع طبیعی آران و بیدگل پس از شیرجه درون استخر به علت برخورد با کف سیمانی دچار ضربه مغزی شد.
وی افزود: پیکر فرد حادثه‌دیده که ظاهرا بر اثر شدت جراحت وارده در دم فوت کرده، توسط تکنسین‌های اورژانس 115 به بیمارستان سید‌الشهداء آران و بیدگل منتقل شد.

کشف گندم فاقد ارزش غذایی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی پارس‌آباد استان اردبیل اظهار داشت: به دنبال وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی با دپوی مقادیر قابل توجهی گندم غیرمجاز در یک واحد انباری در شهر «اصلاندوز» قصد وارد کردن آن به چرخه بازار را دارد؛ بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی پارس‌آباد قرار گرفت.
سرهنگ پاسدار «حسین بهمنی» افزود: با بررسی‌های صورت گرفته صحت گزارش‌های واصله برای پلیس محرز شد و پس از  هماهنگی با مقام قضايی ماموران پلیس به محل این انباری اعزام و موفق شدند 330 تن گندم غیرمجاز و فاقد ارزش غذایی را کشف و 2 نفر را در این رابطه دستگیر کنند.
وی ارزش گندم‌های کشف شده را 4 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دستگیرشدگان در بازجویی‌های پلیسی به جرم ارتکابی خود اعتراف و اقرار داشتند که با دپوی گندم‌های غیرمجاز منتظر برداشت گندم‌های تازه بوده تا پس از مخلوط کردن آن را وارد چرخه بازار کنند.

سارق کیف‌زن در دام پلیس
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای زن در قزوین و کشف 100 فقره کیف‌زنی خبر داد.
سرهنگ «آرش مرادی»‌گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی در اتوبوس‌های شرکت واحد، مراکز خرید و معابر عمومی در قزوین ماموران آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
سرنخ‌هایی از سارق کیف‌زن به دست آوردند و مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های استان همجوار شناسایی شد و متهم در عملیاتی دستگیر شد.
وی افزود: متهمه که از سارقان سابقه‌دار بوده و به جرم سرقت به شیوه کیف‌زنی در یکی از استان‌های کشور دستگیر و زندانی شده بود و پس از آزادی به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌داد در بازجویی‌های تخصصی پلیس به 100 فقره سرقت کیف‌زنی در سطح شهر قزوین اعتراف کرد، که صحنه‌های سرقت بازسازی و 70 نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

معرفی مالک برنج به دادسرا
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی از تردد یک دستگاه کامیونت حامل کالای قاچاق مطلع شدند. سرهنگ محمدعلی اتباع افزود: ماموران با شناسایی یک دستگاه کامیون بنز موفق شدند 10 تن برنج قاچاق کشف کنند. وی با بیان اینکه راننده کامیون مالک برنج است اظهار داشت: اموال مکشوفه تحویل سازمان اموال تملیکی شد و متهم با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی و دادسرا معرفی شد.