kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال


آخرین اخبار از نقل و انتقالات لیگ برتر
*احسان علوان‌زاده بازیکن سابق تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان که دیروز برای مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس به ساختمان باشگاه آمده بود پس از توافق کردن با مسئولان پرسپولیس قراردادش را با این تیم امضا کرد. علوان‌زاده به عنوان بازیکن زیر بیست و سه سال با پرسپولیس قرارداد بست و پست تخصصی او هافبک چپ است. مدت قرارداد او 3 ساله است.
*سیدحسین حسینی دروازه‌بان پیشین استقلال که برای گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش راهی ملوان انزلی شده بود، بار دیگر به استقلال بازگشت. این بازیکن یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت و به همین دلیل مسئولان استقلال زمان آغاز تمرینات را به این بازیکن اعلام کردند. به نظر می‌رسد با بازگشت حسینی، احتمال جدایی وحید طالب‌لو از استقلال بیشتر از قبل شده است. گفته شده او در فهرست مازاد منصوریان قرار دارد.
*مدیرعامل باشگاه سپاهان تأکید کرد بازیکنانی که با این تیم قرارداد دارند، حق مذاکره با باشگاه‌های دیگر را ندارند. اصغر باقریان در مورد اینکه چند تیم لیگ برتری درصدد جذب پادوانی، پریرا و علی حمودی هستند، گفت: این سه بازیکن با ما قرارداد دارند و حق مذاکره با تیم‌های دیگر را نخواهند داشت. آنها باید این موضوع را با باشگاه در میان بگذارند. در این زمینه همه چیز باید با هماهنگی باشگاه سپاهان باشد.
*روزبه شاه‌علیدوست هافبک میانی، ابراهیم شکوری مدافع - هافبک چپ و علی زینالی هافبک تهاجمی تیم فوتبال سایپا بعد از مذاکرات حضوری با کادرفنی این تیم، قرارداد خود را تمدید کردند تا در رقابت‌های فصل آتی لیگ برتر نیز همچنان نارنجی‌پوش باشند. پیش از این نیز ابراهیم صادقی و حامد شیری قرارداد خود را با سایپا تمدید کرده بودند.
*حسین ساکی، بازیکن فصل گذشته تیم استقلال اهواز پس از توافق با مسئولان باشگاه نفت آبادان، ظهر امروز (سه‌شنبه) قرارداد همکاری با این باشگاه بست. قرارداد میان باشگاه نفت آبادان و ساکی به مدت دو فصل است.
*جابر انصاری بازیکن فصل گذشته استقلال که نمایش نسبتا خوبی هم در این تیم داشت مذاکرات خوبی را با باشگاه ماشین‌سازی تبریز داشته و توافقات اولیه‌ای را هم با ماشین‌سازی به دست آورده است. او در صورتی که بتواند رضایت استقلالی‌ها را جلب کند به احتمال فراوان به ماشین‌سازی می‌رود.
* میلاد میداوودی مهاجم دو فصل اخیر سایپا با پایان قراردادش با نارنجی‌پوشان تسویه‌حساب مالی گرفت و رسما از این تیم جدا شد.این مهاجم 32 ساله که سابقه حضور در استقلال خوزستان را نیز داشته و در آن تیم پنج گل زده بود احتمال دارد دوباره به این تیم بازگردد و برای قهرمان فصل گذشته بازی کند.صنعت نفت آبادان نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که احتمال حضور میداوودی در آن وجود دارد. البته میداوودی دوست دارد در تهران به فوتبالش ادامه بدهد.

قطع همکاری قطعی العربی با نکونام و دژاگه
رئیس جدید باشگاه العربی قطر از قطع همکاری با سه بازیکن خارجی این تیم خبر داد. نکونام و دژاگه هم در این لیست سه نفره حضور دارند. او همچنین تاکید کرد که با زولا هم قطع همکاری خواهد کرد. سرانجام بعد از کش و قوس‌های زیاد، رئیس جدید باشگاه العربی انتخاب شد و شیخ خلیفه بن حمد سکان ریاست این باشگاه پرطرفدار قطری را برعهده گرفت. رئیس جدید باشگاه العربی هم چنان که انتظار می‌رفت از تغییرات گسترده در این باشگاه سخن به میان آورد و علاوه بر برکناری سرمربی تیم از پایان همکاری با سه بازیکن خارجی این باشگاه سخن به میان آورد که نام اشکان دژاگه و جواد نکونام هم در بین آنها به چشم می‌آید. او درباره بازیکنان خارجی این باشگاه که اشکان دژاگه و جواد نکونام هم جزو آنها هستند گفت: از بین چهار بازیکن خارجی خود تنها پائولینیو را حفظ خواهیم کرد و با سه بازیکن دیگر قطع همکاری می‌کنیم. قرارداد نکونام با العربی به پایان رسیده است. او تنها یک نیم فصل در این تیم قطری به میدان رفت و تا حدودی می‌توان گفت که عملکرد خوبی هم از خود نشان داد اما هواداران العربی از نتایج تیم خود راضی نیستند و خواستار جذب بازیکنان بزرگ هستند و طبیعی است که با نکونام هم نخواهند همکاری کنند. اما دژاگه دو سال دیگر با العربی قرارداد دارد با این حال سران این باشگاه به نظر می رسد که این ستاره ایرانی را هم نمی‌خواهند و باید دژاگه به دنبال تیم بعدی خود باشد و شاید هم به فوتبال ایران برگردد چرا که او از پرسپولیس پیشنهاد دارد.وضعیت بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر اصلا خوب نیست. پیش از این هم باشگاه الاهلی اعلام کرد که دیگر به جباری و منتظری نیاز ندارد همچنانکه جدایی مسعود شجاعی از الغرافه و محمد نوری از المسیمیر هم نهایی شده است.