kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

بازارچه‌های موقت مرزی کردستان از دیروز بازگشایی شد

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان از بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی کردستان از دیروز خبر داد.


سرتیپ محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بازارچه‌های موقت مرزی (معابر کولبری) که بنا به دلایلی مسدود شده بود، براساس تصمیم قرارگاه استانی شهید شهرامفر از دیروز بازگشایی شدند و افراد مجاز می‌توانند فعالیت خود را در این بازارچه‌ها از سر بگیرند.
وی افزود: دلیل مسدود کردن بازارچه‌های موقت مرزی کردستان، واریز درآمد حاصل از آن به حساب تهران بود در صورتی که این درآمد باید صرف استان و تأمین امنیت مرزها و رفاه و آسایش مرزنشینان شود.
فرمانده سپاه کردستان افزود: بخشی از درآمد این بازارچه‌ها به مرزبانی و بخشی نیز به فرمانداری شهرستان مرزی اختصاص می‌یابد که به حساب تهران واریز می‌شد در صورتی که مرزهای ما با نیروی انسانی حفاظت می‌شوند و نیاز است که برای تأمین امنیت بیشتر، مرزها انسداد شوند.
رجبی یادآوری کرد: سپاه مسئول امنیت مرزی است و به دلیل اینکه وضعیت اشتغال در کردستان مطلوب نیست لذا اجازه نخواهیم داد که درآمد این بازارچه‌ها از استان خارج شود با وجود اینکه یک ریال از این درآمد عاید سپاه نمی‌شود.
وی تصریح کرد: تقویت انسداد مرزهای استان کردستان در گروه تخصیص اعتبارات لازم است.
وی گفت: کولبرها و مردم کردستان باید بدانند که سپاه نه تنها مخالف فعالیت در بازارچه‌های موقت مرزی نیست بلکه موافق این کار است و خود سپاه از عاملان ایجاد راه‌اندازی این بازارچه‌هاست تا افراد نیازمند و بیکار مرزنشین استان از این طریق امرار معاش کنند.