kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

کوتاه از سراسر جهان



اردن
العالم: بنابر اعلام کارشناسان مسائل امنیتی اردن گروه «گرگ‌های تنها» مسئول حمله به دفتر امنیتی اردوگاه «البقعه» در این کشور است. به گفته این کارشناسان تروریست‌های «گرگ‌های تنها» ایدئولوژی داعش را دنبال می‌کنند و برخی از آنان در عملیات رصد و ردیابی دارای مهارت خاصی هستند.
عربستان
شبکه تلویزیونی نباء: دولت عربستان اعلام کرده که هر گونه اعتراض به فتاوی وهابی‌ها جرم است و 10 سال مجازات دارد! ریاض هر روز بر فشارهای خود علیه مردم این کشور می‌افزاید و برای سرکوب شهروندان از تمامی ابزارهای ممکن بهره می‌برد.
لیبی
سی‌بی‌اس: دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرده که معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سفر سال 2009 به آمریکا پول زیادی به وی داده است.
فرانسه
فیگارو: وزیر اقتصاد فرانسه روز دوشنبه در شهر «سن‌سن‌دنی» مورد اعتراض مخالفان اصلاح قانون کار قرار گرفته و مخالفان با پرتاب تخم‌مرغ از وی استقبال کرده‌اند. کارکنان بخش‌های فرانسه از چندی پیش در اعتراض به طرح اصلاحات قانون کار دست به اعتصاب و اعتراض‌های خیابانی زده‌اند.
مصر
تسنیم: خانواده «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر می‌گویند مسئولان این کشور از زمان بازداشت مرسی در نوامبر 2013 تاکنون به خانواده‌اش اجازه ملاقات با وی را نداده‌اند. «اسامه» پسر بزرگ محمد مرسی هم گفته، «به ما حتی اجازه بردن لباس و لوازم شخصی برای پدرم را نمی‌دهند.»
نیجر
رویترز: تروریست‌های بوکوحرام شهر بوسو در نزدیکی مرز نیجریه را تصرف کردند. درگیری نیروهای ارتش نیجر با بوکوحرام به شدت ادامه دارد به گونه‌ای که چند روز اخیر ارتش نیجر متحمل تلفات سنگینی شد و 32 نظامی خود را در نبرد با بوکوحرام از دست داد.
آمریکا
اسپوتنیک: نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 68 درصد از مردم آمریکا مخالف حمایت واشنگتن از سعودی‌ها هستند. مردم آمریکا اعلام کردند تا زمانی که عربستان دست از حمایت از تروریسم نکشیده باید حمایت از این کشور به طور کامل متوقف شود.