kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

آیین استقبال از ماه مبارک رمضان در هرمزگان

هموطنان شیعه و سنی هرمزگان با برگزاری آیین‌های ویژه به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مومنان هرمزگانی در شهرها، بنادر و جزایر هرمزگان در استقبال از ماه مبارک رمضان روزهای آخر ماه شعبان را روزه می‌گیرند.
محسن ضیایی افزود: زنان هرمزگانی در برگزاری آیین‌های پیش از ماه مبارک رمضان نقش کلیدی دارند به همین منظور به مساجد محله یا روستای خود می روند تا این مکانهای مقدس را برای ورود به ماه میهمانی خدا آماده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: پس از نظافت مساجد زنان با روشن‌کردن مشک و دود دادن ماده‌ای به نام سوچکی مساجد را خوشبو می‌کنند.
محسن ضیایی افزود: در برخی مناطق استان بانوان با جمع‌آوری فرش‌ها خانه‌های خود و بردن آنها به رودخانه و شستشوی فرش‌ها، با خانه‌تکانی کامل به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.
وی گفت: خانواده‌ها در هرمزگان از هفته‌ها قبل خرید مایحتاج و کالاهای ضروری را آغاز می‌کنند تا در این ماه به نحو مطلوب از مهمانان پذیرایی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: توجه خاص به تلاوت قرآن کریم یکی دیگر از آداب مرسوم در میان مردم هرمزگان در ماه مبارک رمضان است.
این روزها مساجد و مکتب‌خانه‌ها برای ختم قرآن و اقامه نمازهای گروهی آماده شده و علما شیعه و سنی نیز همواره بر خواندن نماز جماعت و تلاوت کلام‌الله مجید در ماه مبارک رمضان تاکید می‌کنند. مردم هرمزگان ماه رمضان را ماه برکت می‌نامند و معتقدند منشأ هر نوع درآمد و افزایش رزق و روزی یک سال در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد.