kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

مازندران 164 میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی دریافت می‌کند

معاون هماهنگی برنامه و بودجه مازندران گفت: این استان طبق بودجه مصوب سال 95 حدود 164 میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی دریافت می‌کند.


ایرج ولیپور افزود: این اعتبار از محل بودجه 2 درصد ناشی از فروش نفت به مناطق محروم در استان‌های کشور از جمله مازندران اختصاص داده شد.وی گفت: این اعتبار به 20 بخش و 55 دهستان محروم در 13 شهرستان مازندران طبق قانون بودجه سال جاری اختصاص داده می‌شود.
ولیپور ادامه داد: بیشترین منطقه محروم در این استان مربوط به شهرستان بابل با 9 دهستان محروم است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: از لحاظ شهرستانی، سوادکوه شمالی و سوادکوه دو شهرستان محروم این استان هستند که کل این دو شهرستان از محرومیت رنج می‌برند.
وی میزان اعتبار 2 درصد نفت اختصاصی به این استان را در سال قبل برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی حدود 160میلیارد ریال اعتبار کرد.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران میزان اعتبار اختصاصی طرح توازن منطقه‌ای برای استان را در سال جاری 315 میلیارد ریال اعلام کرد. وی گفت: در سال جاری با احتساب این دو ردیف بودجه‌ای حدود سه هزار و 10 میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی برای مازندران در قانون بودجه مصوب شد که نسبت به سال قبل اعتبار عمرانی استان 34 درصد از رشد برخوردار شده است.