kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
استاندار:

پتروشیمی اردبیل جان تازه‌ای می‌گیرد

استاندار اردبیل گفت: با تغییر محصول تولیدی پتروشیمی اردبیل قرار است این کارخانه به تدریج و در فازهای مختلف راه‌اندازی شود.



مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: پروژه پتروشیمی اردبیل که در سالهای گذشته و با هدف تولید کود مورد نیاز استان‌های همجوار کلنگ‌زنی شده بود بعد از سال‌ها تاخیر و تعلل در اجرای این پروژه و راه‌اندازی پتروشیمی زنجان در این مدت توجیه اقتصادی خود را از دست داده بود.
وی گفت: بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل پیگیر اجرایی شدن پتروشیمی بودیم تا با تغییر در محصول تولیدشده زمینه سرمایه‌گذاری آن فراهم آید، و در سال‌های گذشته با خرید زمین و صرف هزینه 15میلیارد تومانی و قرارداد تامین گاز مقدمات احداث پتروشیمی اردبیل فراهم شد.
استاندار اردبیل گفت: ما به هیچ‌وجه زیر بار لغو اجرای این پروژه نرفتیم بلکه با تغییر نوع محصول آن از کود به پروپلین سعی کردیم تا با تولید این محصول که بازار و مشتریان آن نیز وجود دارد با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گام های جدی را برداریم. وی افزود: برای تکمیل پتروشیمی اردبیل به بیش از 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که با تغییر نوع محصول تولیدی آن آب مورد نیاز این کارخانه نیز 2 میلیون مترمکعب افزایش یافته و به 11 میلیون مترمکعب نیاز دارد.