kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

حقوق بازنشستگان حداقل 900 هزار تومان شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق 14 درصدی در سال 95 به 900 هزار تومان رسید.




به گزارش فارس، سید تقی نوربخش در نشست خبری که درباره افزایش حقوق بازنشستگان و بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب برگزار شد، اظهار داشت: روز یکشنبه بنا به پیشنهاد تأمین اجتماعی در هیئت وزیران دو مصوبه انجام شد.
وی ادامه داد: یکی از این مصوبات افزایش مستمری بگیران تأمین اجتماعی بود که براین اساس حقوق بازنشستگان در سال 95، 14 درصد افزایش می‌یابد. براساس ماده 111 قانون تأمین اجتماعی حداقل بگیران تأمین اجتماعی 14 درصد حقوق‌شان افزایش می‌یابد و سایر سطوح نیز به این میزان افزایش حقوق خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تأمین اجتماعی علاوه بر حداقل مستمری که پرداخته می‌شود یکسری مزایای انگیزشی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد سرجمع دریافتی مستمری‌بگیران به بیش از 900 هزار تومان می‌رسد و سرجمع دریافت یک مستمری‌بگیر اعم از حداقل حقوق و دستمزد کمتر از 900 هزار تومان نخواهد بود.
نوربخش با اشاره به اینکه افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بار مالی 3400 میلیارد تومانی برای تأمین اجتماعی دارد گفت: مجموعه افرادی که حداقل حقوق را در تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند 53 هزار نفر هستند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بازنشستگانی که با 10 سال حق بیمه و 60 سال سن نیز بازنشست شده‌اند شامل دریافتی 900 هزار تومان حداقل حقوق می‌شوند یا خیر گفت: این افراد با توجه به اینکه 10 سال بیمه‌پردازی داشته‌اند و براساس مصوبه مجلس با 60 سال سن بازنشسته می‌شوند تنها حقوق‌شان 14 درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس دریافتی خاص خود را دارند و تعداد آنها 306هزار و 43نفر است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه 2میلیون و 900 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی دارد گفت: این تعداد با احتساب خانواده‌هایشان به بیش از 5 میلیون نفر می‌رسد.
نوربخش تأکید کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس حق بیمه‌ای که در طول سالیان فعالیت خود پرداخت می‌کنند حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد.
وی تأکید کرد: ما براساس ماده 96 و 111 قانون نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: حقوق خرداد ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران همراه با افزایش حقوق پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان نیز در تیر و مرداد ماه پرداخت خواهد شد.
نوربخش بیان داشت: حداکثر حقوق بازنشستگان 7 برابر حداقل حقوق و حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان در سال 95 است و میانگین حقوق نیز یک میلیون و 400 هزار تومان محاسبه شده است.