kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
فرماندار نیویورک اذعان کرد

جنبش تحریم اسرائیل در حال تبدیل به دشمن سازماندهی شده علیه این رژیم است

فرماندار ایالت نیویورک در واکنش به گسترش جنبش‌های تحریم کالاهای اسرائیلی گفته این ایالت در مقابل این گونه جنبش‌ها خواهد ایستاد چرا که آنها همچون یک دشمن سازماندهی شده این رژیم را تحت فشار گذاشته‌اند.



«اندرو کومو» طی یک بیانیه توئیتری اعلام کرده که یک دستور اجرایی را با هدف مخالفت با جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (بی‌.دی.اس) به امضا رسانده است.به گزارش فارس کومو با اعلام اینکه «اسرائیل امروزه، در سطوح مختلفی مورد هجوم قرار گرفته است،» گفته: «جنبش بی‌دی‌اس یک تهاجم اقتصادی بوده که در حال تبدیل شدن به یک دشمن سازمان‌د‌هی شده برای اسرائیل است.»
فرماندار ایالات نیویورک همچنین تصریح کرده: «ما آشکارا مقابل بی‌دی‌اس می‌ایستیم. اگر اسرائیل را تحریم کنید، نیویورک نیز شما را تحریم می‌کند.» این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی از میان 1100 فرد بزرگسال در انگلستان و همین تعداد در آمریکا نشان می‌دهد 40 درصد از مردم انگلستان و 30 درصد از مردم آمریکا از تحریم اسرائیل حمایت می‌کنند. وزیر خارجه هلند نیز اعلام کرده بود درخواست‌ها برای تحریم رژیم صهیونیستی تحت قانون آزادی بیان در این کشور قرار داشته و جنبشی مانند تحریم‌های ضد اسرائیلی حق فعالیت دارند.
جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی یا بی‌.دی.اس یک حرکت بین‌المللی از سوی سازمان‌های حقوقی و حامی فلسطین است که برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش جهت پایان دادن به اشغالگری این رژیم، شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ جهانی را به قطع مراوده اقتصادی با تل‌آویو ترغیب می‌کنند. این مسئله توانسته فشارهای زیادی را به رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد کند.
هجوم صهیونیست‌ها
 به مسجد‌الاقصی
خبر دیگر اینکه، حدود 310 شهرک‌نشین صهیونیست روز یکشنبه در سالروز اشغال قدس به مسجدالاقصی یورش بردند.
مسئول روابط عمومی و رسانه در اداره اوقاف اسلامی قدس در این باره اعلام کرده «شهرک‌نشین‌ها در میان تدابیر شدید امنیتی وارد مسجد‌الاقصی شده و در صحن‌های آن جولان دادند که در پی آن درگیری‌هایی میان آنها و نمازگزاران فلسطینی رخ داد.»
از سوی دیگر حزب «خانه یهودی» که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سران آن است اعلام کرد که «قصد دارد لایحه‌ای با هدف مصادره زمین‌های کرانه باختری در کنست (پارلمان) به رای بگذارد!
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اما یکشنبه‌شب آمادگی جبهه داخلی این رژیم برای وقوع جنگ جدید علیه غزه را اعلام کرد!
تازه‌ترین عملیات مقاومتی
در تازه‌ترین عملیات مقاومتی فلسطینی‌ها در نهمین ماه انتفاضه قدس، یک اتوبوس حامل شهرک‌نشین‌های صهیونیست در جنوب شهر نابلس هدف تیراندازی قرار گرفت که خسارت‌هایی به آن وارد شد اما کسی در این حادثه آسیب ندید و افراد مسلح موفق به فرار شدند.
همچنین جوانان فلسطینی به سمت یک اتوبوس دیگر متعلق به شهرک‌نشین‌ها در نزدیکی شهر خرما در قدس اشغالی سنگ پرتاب کردند که راننده اتوبوس زخمی شد.
این پنجمین حمله به اتوبوس صهیونیست‌ها در یک ماه گذشته است. در اولین مورد تیراندازی که اتوبوس صهیونیست‌ها در انفجار سوخت 25 صهیونیست زخمی شدند انتفاضه قدس از 9 مهر سال گذشته (اول اکتبر) آغاز شده و در این مدت مقاومت فلسطین 35 صهیونیست را به هلاکت رسانده و بیش از 500 تن دیگر را نیز زخمی کرده است. نظامیان صهیونیست نیز در این مدت 213 فلسطینی را به شهادت رسانده و هزاران نفر را بازداشت یا مجروح کرده‌اند.