kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
پس از کاهش شدید سطح هوشیاری

پادشاه سعودی ممنوع الملاقات شد

برخی گزارش‌ها حاکی است، با وخیم‌تر شدن حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، هر گونه دیدار با وی لغو و ممنوع اعلام شده است.



روزنامه «المنار فلسطین» به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد شاهزاده «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و معاون ولیعهد سعودی با صدور دستوراتی هر گونه دیدار با پادشاه این کشور را به خاطر حاد شدن «بیماری مغزی» وی ممنوع اعلام کرده است.بر پایه این گزارش، کاهش سطح هوشیاری پادشاه به حدی رسیده است که پزشکان به پسرانش توصیه کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از افشای وضعیت جسمانی سلمان بن عبدالعزیز، از حضور وی در میان ممانعت کنند. ممنوعیت حق دیدار با پادشاه شامل حال همه اعضای خاندان سلطنتی و مقامات خارجی می‌شود. در این گزارش همچنین آمده «ملک سلمان در یکی از اتاق‌های کاخ مجللش محبوس شده است.»این منبع آگاه خاطرنشان کرد: «سفارتخانه‌های خارجی به ویژه سفارت آمریکا که موضوع سلامتی سلمان را دنبال می‌کنند، این موضوع را به کشورهای متبوع خود گزارش داده‌اند.»بر اساس این گزارش این کشورها بیم آن را دارند که در صورت مرگ سلمان، ناآرامی عربستان را فرا بگیرد.
روزنامه مذکور در گزارش ماه ژانویه خود نیز اعلام کرده بود پادشاه سعودی از بیماری آلزایمر رنج می‌برد وبه صورت دوره‌ای هوشیاری و توانایی صحبت کردن را از دست می‌دهد. گفتنی است پیشتر نیز گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه ملک سلمان از بیماری آلزایمر به شدت رنج می‌برد.