kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
تدابیر امنیتی در پاریس باز هم تشدید شد

وحشت فرانسه از ادامه اعتصاب‌ها در آستانه مسابقات یورو 2016

دولت فرانسه که مدتی است با موج گسترده اعتراضات و اعتصاب‌ها در آستانه مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ میلادی و خطر حملات تروریستی روبرو شده، روز جمعه خواستار پایان یافتن اعتصاب‌ها به خصوص اعتصاب کارکنان راه آهن شد.


وحشت سراسر فرانسه را فرا گرفته؛ از یک طرف مسابقات یورو 2016  جمعه هفته آینده رسما در این کشور شروع می‌شود و از طرف دیگر ترس از حملات تروریستی باعث شده دولت انبوهی از نیروهای امنیتی را بسیج کند. از سوی دیگر اما پاریس و شهرهای بزرگ این کشور  طی 2 ماه گذشته شاهد شدیدترین اعتراضات به برنامه‌های ریاضتی دولت این کشور بوده است.
اما معترضین می‌گویند تصمیم گرفته‌اند اعتصاب خود را تا زمان عقب نشینی دولت از اصلاحیه قانون کار و همزمان با برگزاری مسابقات یورو 2016 ادامه دهند. همین مسئله است که دولت را به «وحشت» انداخته است. دولت فرانسه از کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی خواسته تا به اعتصاب خود در آستانه بازی‌های یورو 2016 میلادی پایان دهند. دولت همچنین از تصمیم خلبان‌های ایرفرانس برای آغاز اعتصاب نیز به شدت انتقاد کرده و این اقدام را یک «رفتار غیرمسئولانه» ارزیابی کرده است.
درخواست دولت فرانسه در شرایطی مطرح می‌شود که اعتصاب نامحدود کارکنان راه‌آهن فرانسه وارد سومین روز خود شده است. این اعتصاب نیمی از سیستم حمل و نقل ریلی را از کار انداخته است. پیش‌بینی می‌شود حدود 2/5 میلیون هوادار و تماشاگر برای دیدن مسابقات فوتبال یورو 2016 به فرانسه سفر کنند.این اعتصاب همزمان با وقوع بدترین سیل در 30 سال اخیر فرانسه  نیز بوده است. «آلن ویدالیس» وزیر حمل و نقل فرانسه گفته: «دولت بخشی از درخواست‌های اتحادیه‌های کارکنان راه‌آهن را تامین کرده است. اکنون زمان آن است که این پیشرفت را درک کنید و به سر کارهای خود بازگردید.»
دو  اتحادیه خلبان‌های شرکت ایرفرانس نیز اعلام کرده‌اند طی روزهای 11 تا 14 ژوئن (22 تا24 خرداد )اعتصاب خواهند کرد و ممکن است این اعتصاب ادامه یابد. اتحادیه کارکنان راه‌آهن فرانسه هشدار داده‌اند که اعتصاب این بار تا زمانی ادامه خواهد یافت که دولت به درخواست‌های آنها عمل کند.