kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی

مدارس فرودگاه‌ها دفاتر دولتی و راه‌آهن بلژیک تعطیل شد

شاغلان بخش‌های خدمات دهی شهری، دفاتر دولتی ،فرودگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر بلژیک در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت راستگرای این کشور دست از کار کشیدند.


اعتصاب و تظاهرات در کشورهای مختلف اروپایی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی تبدیل به امری «روزانه» شده است. طی روزهای گذشته ایتالیا،یونان و فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات ضد ریاضتی بود، دیروز اما مدارس، سامانه‌های حمل و نقل شهری، فرودگاه‌ها و دفاتر دولتی بلژیک به اعتصابیون در بخش راه‌آهن و زندان‌های این کشور پیوستند.
اتحادیه سوسیالیست‌های بلژیک  از کارگران شاغل بخش دولتی درخواست کرده به مدت 24 ساعت فعالیت‌های خود را به نشانه اعتراض به برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت راستگرای این کشور از قبیل افزایش سن بازنشستگی متوقف کنند. کارمندان بخش کنترل تردد هوایی و کارگران  بندر شمالی آنتورپ نیز دیروز به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند
این اعتصاب  در حالی صورت می‌گیرد که کارگران بخش قطار درون شهری نیز  از هفته گذشته در اعتصاب به سر می‌برند و کارمندان بخش زندان‌های بلژیک نیز 5 هفته‌ای است دست از کار کشیده‌اند.
رشد نارضایتی کارگران در بلژیک با موج ناآرامی‌های فراگیر فرانسه بابت اصلاحات بحث‌برانگیز کارگری  همزمان شده است.
خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از اتحادیه خلبانان فرانسه(اس ان پی ال) اعلام کرد که خلبانان ایرفرانس هم موافقت کردند اعتصاب خود را برای ماه جاری میلادی ادامه دهند.براساس اعلام این اتحادیه، 68 درصد خلبانان ایرفرانس دیروز  در یک رای گیری سراسری موافقت کردند اعتصابات صنفی خود را برای ماه ژوئن نیز ادامه دهند تا از این طریق با تحت‌الشعاع قراردادن بازی‌های «یورو 2016» فشار بیشتری بر دولت برای تامین خواسته‌های خود وارد کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر اعتراضات در فرانسه با پیوستن کارگران خطوط حمل و نقل ریلی این کشور به جمع اعتصاب کنندگان، شدت بیشتری به خود گرفته است. انتظار می‌رود که با این اقدام، سیستم حمل و نقل شهری که در هفته اخیر به دلیل کاهش سوخت در نتیجه اعتصاب در پمپ بنزین‌ها و پالایشگاه‌های نفتی با وقفه روبرو شده بود، بیش از پیش با مشکل مواجهه شود. گفتنی است اروپا از سال 2008 میلادی با یک بحران پیچیده و سنگین اقتصادی مواجه است و اعمال سیاست‌های ریاضتی نیز جز افزایش فشارها به مردم، نتیجه‌ای نداشته است.