kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

کارآفرینی با اختراع دستگاه گردوشکن

همواره یکی از مشکلات باغداران و فعالان این عرصه، تولید و فرآوری مغز خشکبار از پوست چوبی گردو و محصولات مشابه مثل بادام و فندق و... است که می‌خواهند عرضه محصول خود را به صورت مغز آن ارائه کنند.



روش دستی کندن پوست چوبی گردو علاوه بر صرف هزینه و اتلاف وقت، سبب پرتی زیاد مغز گردو می‌شود ضمن اینکه مشکلات بهداشتی ناشی از آلودگی میکروبی در کاهش کیفیت مغز مؤثر بوده و کاهش کیفی محصول را در
پی دارد.
به تازگی یک جوان ایرانی با نام داود حسینی‌مهر با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و درک اهمیت آن برای کشور دستگاهی در حوزه فرآوری خشکبار اختراع کرده است که توانسته با مشخصات منحصر به فرد خود، راندمان بالا را جهت تولید مغز خشکبار باعث گردیده است و از این رو نقش بسیار مهمی در عرصه اقتصاد مقاومتی ایفا کند. برق مصرفی ناچیز این دستگاه باعث شده است تا بتوان از این دستگاه تماما ایرانی در منزل نیز استفاده کرد.
ظرفیت بالای تولید مغز توسط دستگاه به سبب طراحی نوین که برای آن انجام شده مشکلی در کیفیت مغز تولیدی ایجاد نکرده و با تنظیمی که برای محصولات مختلف در نظر گرفته شده کاربری را سهل کرده است.
این دستگاه از سال گذشته تاکنون موجبات کارآفرینی برای بیش از 200 نفر را فراهم کرده است.
نکته جالب این است که نمونه تمام اتوماتیک این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است تا تمامی بخش‌های دستگاه که از رایانه مرکزی دستور می‌گیرند بتوانند تا حداکثر ساعتی هزار کیلوگرم گردو رابه راحتی و بدون دخالت دست مغز کرده و پوست آن را در کانال جداگانه قرار دهند.
حسینی‌مهر، سازنده دستگاه فوق می‌گوید: با اینکه این دستگاه جدیدترین اختراع بعد از سال‌ها در حوزه خشکبار مطرح است ولی در نمایشگاه سال گذشته خشکبار که به صورت کاملا تخصصی به مقوله خشکبار پرداخت هیچ یک از مسئولین امر متاسفانه اهمیتی برای آن قائل نشد و از کار ما حتی دیدن هم نکردند.