kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

چند مفتی الازهر: تظاهرات در مراسم حج شرعا حرام است!

شماری از مفتی‌های الازهر مصر به درخواست آل‌سعود «تظاهرات» (برائت از مشرکین) در جریان مراسم حج را شرعا حرام دانستند!



شماری از مفتی‌های الازهر مصر  که به سرسپردگی  به آل‌سعود شهرت دارند بنا به درخواست آل‌سعود اعلام کردند، تظاهرات در حج علیه آمریکا و اسرائيل شرعا حرام است!
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این عده از مفتی‌های الازهر مدعی شده‌اند سردادن شعارهای سیاسی! در جریان مراسم حج  باعث هرج و مرج شده و درهای شر و فتنه را باز می‌کند بنابراین  شرعا حرام است .البته این عالم‌نماها توضیح نداده‌اند که کجای دعوت امت اسلامی به اتحاد و برادری و اعلام بیزاری از  آمریکا و رژیم صهیونیستی که همان دشمنان قسم‌خورده اسلام هستند ایجاد هرج و مرج و باز کردن درهای فتنه و شر است. بدون شک این فتوای مضحک در جهت منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود و برای تهی کردن مراسم باشکوه حج از یکی از اهداف اصلی آن که همان تولی و تبری است می‌باشد.
آل سعود برای ممانعت از شعار مرگ بر آمریکا در حج و برگزاری ادعیه‌ای مانند دعای کمیل، برگزاری این مراسم‌ها را «تظاهرات» و «آشوب» در مسیر رفت و آمد حجاج وانمود کرده و با تبلیغ بر سر آن، ایران را مقصر کوتاهی‌های خود در افکار عمومی جلوه می‌دهد. «شوقی علام» یکی از این مفتی‌ها برای توجیه فتوای خود مدعی شد «تظاهرات در جریان مراسم حج» بدعتی گمراه‌کننده است! و منجر به نزاع و درگیری‌ می‌شود و همه اینها با هدف اصلی! از حج که وحدت و عبادت خداوند است در تضاد است!
بعد از کارشکنی‌های متعدد آل‌سعود برای برگزاری مراسم حج امسال سازمان حج و زیارت کشورمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حج سال 95 منتفی است