kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
در تازه‌ترین اظهارات جنجالی خود

ترامپ آوارگان جنگی را «جانور» خطاب کرد!

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارات جنجالی و سخیف خود پناهجویان را «جانور» خواند و گفت کشورهای عربی باید هزینه اسکان آوارگان سوری را پرداخت کنند. همزمان هزاران نفر از مردم آمریکا علیه وی تظاهرات کردند.


دونالد ترامپ نامزد که به اظهارات سخیف و حرکات عجیبش مشهور است، طی ماه‌های گذشته تقریبا گروهی نبوده که از گزند توهین‌های وی در امان بوده باشد.
وی در جدیدترین اظهاراتش گفت: «برای آوارگان سوری باید در داخل کشور خودشان مناطق امن ایجاد کرد. باید کشورهای حوزه خلیج (فارس) هزینه این کار را بپردازند، زیرا ما پول نداریم. ما نمی توانیم اجازه بدهیم این آوارگان به ایالات متحده بیایند.
ما نمی توانیم این کار را انجام بدهیم. ما اصلا نمی دانیم آنها کیستند و از کجا می‌آیند ... دیگر حاضر نیستیم این جانوران را بپذیریم. ما این کار را انجام نخواهیم داد. چه کسی می‌داند واقعیت مسئله چیست. شاید آنها اسب تروا باشند. ما باید دیواری در مناطق مرزی ایجاد کنیم (تا مهاجران وارد کشور نشوند). این دیوار باید واقعی باشد.»
تظاهرات ضدترامپ
تسنیم اما گزارش داده  تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ این بار در ایالت نیو مکزیکو و با اعتراض شدید مخالفان وی به خشونت کشیده شده است. معترضان چند بار سخنرانی دونالد ترامپ را مختل کردند. وقتی معترضان صدای فریاد خود را بلند کردند، ترامپ مجبور شد سخنرانی‌اش را متوقف کند و از نیروهای امنیتی خواست آنها را بیرون کنند.
حدود یک هزار نفر  نیز در مقابل محل سخنرانی ترامپ جمع شدند. شماری از آنها از موانع امنیتی عبور کردند و به درهای ورودی محل سخنرانی رسیدند. اما نیروهای پلیس و نیروهای ضدشورش در مقابل آنها ایستادند و مانع از ورود آنها به محل سخنرانی ترامپ شدند.نیروهای پلیس سواره نظام نیز در محل حضور پیدا کردند. در داخل محل سخنرانی نیز چندین بار سخنرانی ترامپ با اعتراض‌های مردم قطع شد.
اظهارات خارج از عرف و جنجالی ترامپ هم باعث وحشت و هم باعث نفرت مردم آمریکا و حتی بسیاری از رهبران کشورهای غربی شده است. اظهارات به شدت نژادپرستانه وی علیه مسلمانان، مکزیکی‌ها و لاتین‌تبارهای آمریکا کار را به جایی رسانده که حتی برخی جمهوری‌خواهان خواستار اخراج وی از حزب هستند.