kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شواهد نشان از زنده بودن احمد متوسلیان است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت احمد متوسلیان که در لبنان ربوده شده است، گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احمد متوسلیان زنده است.



احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که در سال 1361 به همراه سه تن دیگر در لبنان ربوده شدند.
به گزارش ایرنا، محسن رضایی در جمع خبرنگاران در بروجرد افزود: ما زیر بار شایعات ضد و نقیض نمی‌رویم و احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم.
وی اظهار کرد: تلاش‌های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد؛ هرچند اخبار ضد و نقیضی شنیده می‌شود ولی ایران زیر بار این شایعات نمی‌ر‌ود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم روشن شدن وضعیت احمد متوسلیان افزود: وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات با تمام تلاش در حال جست‌وجو برای یافتن سرنخی از حاج احمد متوسلیان هستند.
خودروی حامل مسئولان سیاسی و نظامی ایران از جمله احمد متوسلیان در 14 تیر ماه 1361 توسط فالانژیست‌ها در خاک لبنان متوقف و توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ربوده و گروگان گرفته شدند.
«سمیر جعجع» یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد «گروگان‌های ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شده و سپس توسط آنان کشته شده‌‌اند» ولی مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک دانسته‌اند.
حاج احمد متوسلیان فرمانده عملیات الی‌بیت‌المقدس بود که به آزادسازی خرمشهر منجر شد.